AinaCom Oy

Vaihteen automatisoinnilla jopa kymmenien tuhansien eurojen säästöt

Uutinen   •   Syys 22, 2014 16:32 EEST

Erilaiset puhelinvaihteen tehtävät työllistävät sekä puheluiden vastaanottamisessa että ohjaamisessa. Vaihteen ylläpito voi kuitenkin henkilöriippuvaisuutensa takia kustantaa yrityksen koosta riippuen jopa useamman henkilötyövuoden verran. Siitä huolimatta hyvän asiakaspalvelun kulmakiviä, eli puhelun lyhyttä vasteaikaa ja oikean henkilön tavoittamista, ei ole aina mahdollista toteuttaa perinteisillä vaihderatkaisuilla.

Tähän tilanteeseen herättiin Pappila Penkkala Group Oy:ssä. Yrityksessä AinaUCX:n käyttöönoton myötä uusi, automatisoitu vaihde vapautti yhden henkilön työpanoksen käytettäväksi kokonaisuudessaan muuhun työhön. Nyt puhelut menevät automaattisesti läpi juuri oikeille henkilöille ennalta annettujen tietojen perusteella.

”Valitsimme AinaComin, koska heiltä löytyi tietotaitoa sekä joustavuutta räätälöimään ja integroimaan AinaUCX-palvelu osaksi asiakashallintajärjestelmäämme." Matias Mäenpää, kaupallinen johtaja, Pappila Penkkala Group Oy

Yrityksen kaupallinen johtaja ja osakas Matias Mäenpää kertoo, että puheluiden läpimeno on nopeutunut kokonaisvaltaisesti. Rahallisesti säästö voidaan laskea vuositasolla jopa kymmenissä tuhansissa euroissa.

- Kustannussäästön lisäksi saamme raportoinnin myötä arvokasta informaatiota, jonka avulla voimme parantaa asiakaspalveluamme entisestään. Tämä näkyy mm. ennakoitavuutena työvuorojärjestelyissä erityisesti kiireisten ajankohtien suhteen, Mäenpää sanoo.

Integraatio SAP:n ratkaisuun suoraviivaisti asiakaspalvelua

AinaUCX-palvelu integroitiin yrityksessä osaksi SAP BCM -call center -ratkaisua. Integraation avulla CRM-järjestelmä tuo näkyviin puheluun vastaavalle soittavan henkilön asiakastiedot automaattisesti. Palveluntarpeen luonteen tai sisällön selvittämisessä säästetään tällä tavoin aikaa, mikä näkyy suoraan asiakastyytyväisyyden parantumisena.

AinaComin myyntipäällikkö Henri Maunu kertoo, että erilaisten järjestelmien integraatiot ovat yrityksissä tätä päivää.

– Monella on jo olemassa olevat CRM-järjestelmät, joten niihin kytkettävien viestintätyökalujen on sulauduttava mahdollisimman hyvin samaan kokonaisuuteen. AinaUCX:n kehitysympäristö on avoin, eli palvelu pystytään liittämään osaksi muitakin ratkaisuja, Maunu painottaa.

”AinaUCX:n kehitysympäristö on avoin, eli palvelu pystytään liittämään osaksi muitakin ratkaisuja.
Henri Maunu, myyntipäällikkö, Ainacom

Tärkein palaute on saatu yrityksen henkilökunnalta sekä asiakkailta.

- AinaCom osasi hyvin kartoittaa tilanteemme ja tarpeemme, ja ymmärsi mitä tavoittelimme. Sekä asiakkaamme että oma henkilökuntamme on ottanut uuden järjestelmän positiivisesti vastaan. Valitsimme AinaComin jo senkin takia, että heiltä löytyi tietotaitoa sekä joustavuutta räätälöimään ja integroimaan AinaUCX-palvelu osaksi asiakashallintajärjestelmäämme, Mäenpää kertoo.

Pappila Penkkala Group lyhyesti:

Vuodesta 1993 toiminut yrityspalvelutalo Pappila Penkkala tarjoaa laaja-alaista osaamista mm. laki-, laskutus-, perintä- ja tilipalveluissa. Yritys on tunnettu mm. suositusta laskutusohjelma Anders Managerista. Yli 3500 pk-yrityksen lisäksi palveluita hyödyntävät niin kunnat, vakuutusyhtiöt kuin yksityishenkilöt. Yrityksellä on toimipisteet Turussa, Tampereella, Espoossa ja Tallinnassa. Palveluksessa on yli 60 työntekijää.