Isoworks Oy

Valloxin Patjanen on pitkän kumppanuuden uusin etappi

Uutinen   •   Huhti 24, 2013 09:20 EEST

Nyt Vallox suunnittelee Patjanen-palvelun laajentamista kaikkiin työasemiin ja siirtymistä Isoworksin mobiilipalvelun käyttäjäksi. Isoworks on Fujitsun tytäryhtiö.

”Valloxilla on käytössään tietty määrä asiantuntijapäiviä joka kuukausi. Uutta on se, että meillä on erikseen nimetty palvelupäällikkö, joka koordinoi asioidemme hoitoa Isoworksissa”, sanoo Vallox Oy:n talouspäällikkö Satu Rytsä-Korpela.

Patjanen-palveluun siirtymistä edelsi Valloxilla useampi vahvan kasvun vuosi, joiden seurauksena yrityksen silloiset it-resurssit ja palvelut eivät enää riittäneet. ”Liikevaihtomme on kasvanut viime vuodet lähes 30 prosenttia vuodessa, ja tämä on tuonut haasteita myös tietotekniikalle. Lisäksi vuoden 2011 lopulla valmistui 5 000 neliömetrin tehdaslaajennus, jonka jokainen nurkka on tehokäytössä. It-palvelujen sopeuttaminen muuttuvaan tilanteeseen on ollut välttämätöntä.”

Vallox halusi laajentaa yhteistyötä Isoworksin kanssa hyvien kokemusten vuoksi. Patjanen-palvelun sopimusneuvotteluissa ratkaisevaksi tekijäksi nousivat muun muassa vastuukysymykset.

”Patjanen-sopimuksessa vastuut on määritelty selkeästi.”

Haasteena muuttuvat tarpeet

Satu Rytsä-Korpelan mukaan Patjanen-palvelupaketti ei tule koskaan ihan valmiiksi.

”Tarpeemme muuttuvat ja kasvavat, joten on todennäköistä, että yhteistyö laajenee. Tällä hetkellä meneillään on muun muassa puhelimien leasing- ja ylläpitoprojekti.”

”Isoworksin asiantuntijat Juha Pulliainen ja Ville-Pekka Saario osaavat asiansa ja ovat luotettavia. Juhan kanssa on tehty tiivistä yhteistyötä 14 vuotta. Apua on saatu aina, kun sitä on tarvittu. Ja mikä hienointa, saan edelleen ongelmatilanteessa soittaa ja jutella heidän kanssaan. Tämän merkitystä en voi liikaa korostaa”, Rytsä-Korpela kiittää.

Kohti mobiilipalvelua

Isoworksin palvelupiste palveli aluksi työasemien pääkäyttäjiä. Nyt tuki on laajenemassa kaikille työasemille ja niiden käyttäjille.

”Käynnistämme käyttäjätuen koko laajuudessaan mobiilihankkeen yhteydessä. Näin saamme sekä työasemat että puhelimet saman käyttäjätuen piiriin. Palvelupiste avautuu jokaiselle, jolla on työasema käytössään.”

Muutama vuosi sitten Vallox luopui lankapuhelimista. Älypuhelinten käyttöönotto aiheutti yllättävän paljon uutta ylläpitotyötä. ”Totesimme, että on viisainta ulkoistaa puhelimien hallinta ja samalla siirtyä leasing-puhelimiin. Isoworks tarjosi meille tätä palvelua sopivilla ehdoilla. Odotukset ovat korkealla, odotamme sujuvaa etähallintaa ja ongelmatilanteiden ratkaisua.”

teksti: Nina Garlo,  kuva: Mari Männistö
Juttu on julkaistu Fujitsun NET-lehdessä.

Vallox OyLoimaalla toimiva Vallox Oy on energiaa säästävän matalaenergiailmanvaihdon kehityksen ja valmistuksen edelläkävijä. Yritys on jo 40 vuotta toimittanut tuotteita asumisen ilmanvaihtoon. Valloxin liikevaihto on noin 35 miljoonaa euroa, josta yli puolet menee vientiin. Henkilöstöä on 185.