KILROY Finland

Vapaaehtoistyöt elefanttien parissa Thaimaassa

Uutinen   •   Helmi 04, 2014 11:32 EET

Uutta: Vapaaehtoistyöt elefanttien parissa

Haaveiletko eläinten auttamisesta vapaaehtoistöissä? Thaimaassa se on mahdollista. Olemme saaneet yhden vapaaehtoistyöprojektin lisää.

Wildlife Friends Foundation Thailand on yksi Thaimaan johtavista eläinten suojelijoista. Muun muassa Animal Planet ja National Geographic ovat esitelleet WFFT:n projekteja. (Voit katsoa molempien videot KILROYn sivuilta.)

Thaimaan vapaaehtoistöiden elefantit ja muut turismin uhrit

Kaikki projektin elefantit elävät Phetchaburissa, Bangkokin eteläpuolella. Projektin elefantit ovat aiemmin olleet käytössä viihdyttämässä turisteja tai kerjäämässä kadulla - eli jossain, minne ne eivät todellakaan olisi kuuluneet. Osa elefanteista on keskukseen tullessaan huonossa kunnossa mutta saavat paikanpäällä hyvää hoitoa ja huolenpitoa. Keskuksessa kärsäkkäät ovat vapaita elämään rauhassa laajoilla ruohotasangoilla.

Älykkäät ja hyvämuistiset elefantit ovat maailman suurimpia maalla eläviä nisäkkäitä. Elefanttien älykkyydestä kertoo myös niiden taito oppia jopa 100 sanaa. Phetchaburin elefanttiprojektin ansiosta vapaaehtoisilla on mahdollisuus oppia paljon aasiannorsuista ja huolehtia niiden hyvinvoinnista.

Projektissa huolehditaan myös karhuista ja apinoista, joille on varattuina omat alueet Phetchaburin hoitokeskuksessa. Vapaaehtoistöihin lähtevien minimi-ikäraja on 18 vuotta.

Lisätietoja Thaimaan vapaaehtoistyöprojektista elefanttien kanssa löydät KILROYn sivuilta.