Helsingin Satama Oy:n uutiset

Verkkokaupan avajaiset ruuhkauttavat liikennettä Jätkäsaaressa 11. - 14.11.2011

Uutinen   •   Marras 10, 2011 10:48 EET

Helsingin Jätkäsaaressa on odotettavissa liikenneruuhkia loppuviikosta, kun elektroniikkaliike Verkkokauppa.com avaa myymälänsä uusissa tiloissa Tyynen-merenkadulla perjantaina 11.11.

Avajaisiin odotetaan kymmeniä tuhansia kävijöitä, ja samaan aikaan alueella toimii Länsiterminaalin matkustajasatama normaalisti. Laivalle menevien kannattaa varautua ruuhkiin ja varata matkaan tavallista enemmän aikaa.

Liikennejärjestelyihin on kiinnitetty erityistä huomiota. Avajaisiin saapuvien kannattaa käyttää joukkoliikennettä, paikalle pääsee linjan 15 busseilla ja noin 700 metrin kävelymatkan päässä on Ruoholahden metroasema ja raitiolinja 6:n päätepysäkki. Metroasemalta kulkevat myös Verkkokaupan ilmaiset avajaisten minibussit.

Lännestä saapuvia autoilijoita pyydetään käyttämään Ruoholahdessa Länsisatamankatua, josta ajoreitti suuntautuu Crusellinsillan kautta Messipojankujalle. Tällöin vähennetään liikenteen ruuhkautumista Mechelininkadulla ja satamassa.

Jätkäsaaressa liikenteenohjaajat ovat varmistamassa liikenteen sujuvuutta ja neuvo-massa autoilijoita. Verkkokaupan pysäköintialueille pääsee helpoiten Länsisatamankadun kautta. Asiakaspysäköinti on kahden tunnin kiekkopaikoitus.

Jätkäsaari on muilta osin kokonaisuudessaan aluepysäköintikiellossa, jossa on tehos-tettu pysäköinninvalvonta avajaisten aikaan liikenteen sujuvuuden varmistamiseksi.

Jätkäsaaresta on tulossa uusi asuntoalue ja käynnissä on lukuisia rakennustyömaita. Lisäksi kadut ja muu ympäristö ovat vielä osittain rakenteilla.

Lisätietoja:
projektipäällikkö Pekka Mukkala, rakennusvirasto, puh. 09 310 38515