Oy Valioravinto Ab

Vinkkejä kuivan talvi-ihon hoitoon

Uutinen   •   Joulu 20, 2013 13:22 EET

Kylmästä ulkoilmasta ja kuivasta sisäilmasta johtuen suomalaisten iho on talviaikaan kuiva. Siksi suomalainen luontaistuotteiden valmistaja ja markkinoija Valioravinto haluaa antaa vinkkejä talvi-ihon hoitoon, samalla kertoen ihoa vahvistavista tuotteistaan sisäiseen ja ulkoiseen käyttöön.

1.  Öljyä kapseleissa

Terveellisen ruokavalion lisäksi ihoa voi tukea talviaikaan nauttimalla öljykapseleita, jotka vahvistavat ja kosteuttavat ihoa sisältäpäin sekä lisäävät ihon kimmoisuutta.  Mustaherukka on tunnettu C-vitamiinipitoisuudestaan ja myös ihoystävällisistä ominaisuuksistaan.

Mustaherukansiemenet sisältävät ainutlaatuista öljyä, jota ihmiskeho ei pysty hyödyntämään marjoja syöden, koska pienet siemenet kulkeutuvat hajoamattomina ruuansulatuskanavan läpi.

Suomalaista mustanherukansiemenöljyä ja beetakaroteenia sisältävä Iho Omega mustaherukansiemenöljy on hyvä kumppani iholle talviaikaan. Iho Omega sisältää runsaasti omega 3, 6- ja 9-rasvahappoja, sekä runsaasti E-vitamiiniaktiivisia luonnollisia tokoferoleja, jotka suojaavat elimistömme soluja hapettumisstressiltä.

-  Muita vahvistavia öljyjä talvikäyttöön ovat myös tyrniöljy, joka uudistaa limakalvoja ja ihoa, sekä helokkiöljy, jossa ihoystävällistä gammalinoleenihappoa (GLA) on tosin vähemmän kuin suomalaisessa mustaherukansiemenöljyssä, kertoo Juha Sihvonen, Valioravinnon tuotepäällikkö.

2.  Öljy tai voide?

Suomalaisia kehotetaan talviaikaan rasvaamaan ihoa usein, heti suihkun jälkeen, jotta ihon kosteus ei ehdi haihtumaan. Rasvaus auttaa pitämään ihon kosteutta sisällä ja voiteesta riippuen se myös kosteuttaa ihoa.

-  Kaupasta ostetun perusvoiteen pääraaka-aineena on usein mineraaliöljy. Luontaistuotekaupasta löydät luonnollisia kasviöljyjä, kuten pellavansiemenöljyä, manteliöljyä ja kookosöljyä. Ellet ole ainesosille tai tuoksuille allerginen, löydät varmasti itsellesi sopivan luonnonmukaisen vaihtoehdon, kertoo Juha Sihvonen.

Luontaistuotekaupasta löydät Valioravinnon kylmäpuristettua manteliöljyä. Kylmäpuristuksen ansiosta öljyn aktiiviset aineet säilyvät ennallaan ja antavat parhaan mahdollisen tuen iholle.

3.  Tyrni - myös iholle

Omega7®-tyrnivoide ei sisällä voiteissa yleisesti käytettyjä allergeeneja, hajusteita eikä parabeeneja.  Se on kehitetty ja valmistettu Suomessa, ja sopii kaikille perheenjäsenille ja koko keholle.

-  Omega7®-tyrnivoiteen toimivuus perustuu tyrnin siemen- ja marjaöljyn yhdistelmään. Tyrniöljy on runsas omega-rasvahappojen, vitamiinien, antioksidanttien ja kasvisterolien lähde. Se suojaa ihoa auringon UV-säteilyn aiheuttamien vapaiden radikaalien haitallisilta vaikutuksilta, kertoo Sihvonen.

4.  Sinkki tehostaa ihon, hiusten ja kynsien uudistumista

Kuiva iho voi johtua hivenaineiden puutostilasta. Sinkkiä suositellaan yleisesti elimistön uudistumiseen ja vastustuskyvyn ylläpitoon – samalla myös ihonhoitoon.

-  Valioravinnon Kelasin -tuotesarjassa on sinkkiä, mutta myös muita hivenaineita. Asiakkaamme kertovat, että Kelasin -sarjan sinkkituotteemme toimii muita vastaavia tuotteita paremmin.  Se johtuu siitä, että tuotteen sinkki imeytyy erityisen hyvin kehoon, kertoo Juha Sihvonen, Valioravinnon tuotepäällikkö.

Tuotteiden hinnat:

Tuote

Määrä

Hinta (noin)

Iho Omega -öljypullo

150 ml

Iho Omega -kapselit

60 kapselia

Kylmäpuristettu manteliöljy

200 ml

Omega7® -tyrnivoide

50 ml