Staffpoint

Vuokratyöviikoilla yli 2000 työpaikkaa tarjolla

Uutinen   •   Syys 19, 2014 09:00 EEST

Auktorisoidut henkilöstöpalveluyritykset tempaisevat syksyllä työttömyyden nujertamiseksi Suomessa. Vuokratyöviikoilla 30.9.-9.10. yritykset tarjoavat yli 2000 avointa työpaikkaa koko Suomessa. Työpaikat ovat tarjolla Turussa, Oulussa, Helsingissä ja Tampereella pidettävillä Vuokratyömessuilla. StaffPoint on mukana messutapahtumissa kaikilla paikkakunnilla.

Vuokratyömessuille voi tulla kuka tahansa, joka etsii työtä, on miettimässä työpaikan tai alan vaihtoa tai jota työelämän nykykuviot mietityttävät. Avointen työpaikkojen lisäksi Vuokratyömessujen ohjelmassa on tietoiskuja muun muassa siitä mihin työnhaussa kannattaa panostaa ja miksi vuokratyö on oiva keino työllistyä. Vuokratyömessuille on vapaa pääsy.

– Vaikka taloustilanne Suomessa on kehno, henkilöstöpalveluyrityksillä on kaiken aikaa tarjolla satoja työpaikkoja ympäri Suomea. Me haluamme omalta osaltamme parantaa sitä, että työtä hakeva ihminen ja työntekijää vailla oleva työnantaja kohtaisivat entistä paremmin, Henkilöstöpalveluyritysten Liiton toimitusjohtaja Merru Tuliara sanoo.

Auktorisoidut henkilöstöpalveluyritykset ovat sitoutuneet tarjoamaan vain reiluja vuokratöitä.

– Alan yritysten auktorisoinnilla haluamme varmistaa, että henkilöstövuokraus on aina reilua niin työntekijälle kuin käyttäjäyritykselle ja auktorisoitujen henkilöstövuokrausyritysten toiminta läpinäkyvää, Tuliara sanoo.

Vuokratyömessujen lisäksi Helsingissä järjestetään Reilusti kohti tulevaisuuden työelämää -seminaari. Seminaarissa keskustellaan työelämän muutoksesta työelämän tulevaisuuden asiantuntijoiden kanssa. Lisäksi pohditaan yritysten kanssa joustavia ja reiluja työn tekemisen muotoja ja pelisääntöjä. Seminaarissa julkaistaan myös vuokratyöntekijätutkimuksen tulokset, joita työntekijät kommentoivat.

– Haluamme herättää keskustelua siitä, mihin suomalainen työelämä on menossa. Työelämä kohtaa lähitulevaisuudessa lukuisia muutoksia. Joitakin ammatteja katoaa, uusia syntyy. Työtä tehdään entistä vähemmän ns. perinteisissä työsuhteissa. Työvoiman tarve ja saatavuus vaihtelevat eri toimialoilla ja tehtävissä, Tuliara sanoo.

Vuokratyömessujen aikataulu:Turku 30.9. klo 10-18, Hansakortteli
Oulu 2.10. klo 10-17 Uusi Seurahuone