Poker Heaven

Vuosi 2010 suomalaisessa pokerissa

Uutinen   •   Marras 23, 2010 12:08 EET

European Poker Tourilla suomalaismenestys oli ihan hyvää. Jani Sointula  sijoittui Lontoon highroller tapahtumassa toiseksi, ansaiten huimat €530,416. Toni Petterson puolestaan pärjäsi hyvin EPT San Remossa sijoittuen kolmanneksi tienaten kohtuullisen €558,062.

European Masters of Poker kiertueella suomalaisten menestys oli kohtuullista. Vuoden 2010 avannut EMOP Gran Canaria päättyi suomalaisittain erittäin hyvin,  kun neljän kärjestä löytyivät Henri Ovaska, Mika Nyyssönen ja Reijo Anttila. Huhtikuussa pelatussa EMOP Maltassa Janne Pitko jatkoi hyvää suomalaismenestystä sijoittuen kolmanneksi. Jannella paremmatkaan sijoitukset eivät olleet kaukana, kun mies sai kolmikätisessä pelimerkkinsä sisään JJ vs A7 ja AA vs TT, mutta tällä kertaa tuuri ei ollut mukana. Top-5 sijoituksia suomalaisista saavuttivat myös mm. Antti Takala ja Matti Konttinen.

Liveturnausmenestyksen lisäksi pokerivuosi 2010 tullaan varmasti muistamaan Raha-automaattiyhdistyksen nettipelipalveluun liittyvistä sähläyksistä. RAY:n kovalla tohinalla lanseeraama , lokakuussa 2010 melkein auki saatu palvelu aukeaa viimeisen tiedon mukaan ”ihan pian”. Kukaan missään ei taida kuitenkaan uskoa, että Playtechin toteuttamaa palvelua saataisiin auki vuoden 2010 aikana. Noh, ei siitä sen enempää.

Vuodelta 2011 odotamme ainakin:

-Suomalaismenestystä World Series of Poker kiertueelta

-Raha-automaattiyhdistyksen pelisivuston mukanaan tuomia uusia suomalaispelaajia