webCRM Finland

webCRM mediamyyntiin

Uutinen   •   Helmi 05, 2011 18:15 EET

Mediamyynnissä on joka kuukausi kiireinen piikki. Lehtien ja julkaisujen ilmoitusten ja mainosten varauspäivät ja aineistojen jättöpäivät määrittelevät tiukasti myynnin työrytmiä ja aikatauluja milloin tilaukset on saatava sisään. Juuri tästä syystä noina piikkihetkinä on työn tuottavuuden oltava maksimissaan. Aikaa ei ole hukattavissa. Avoimet tarjoukset on löydyttävä heti, asiakkaiden yhteydenotot on löydyttävä heti eikä täsmennettyjen uusien tarjousten tekemiseen ei voi kuluttaa ylen määrin aikaa.

webCRM auttaa

webCRM tarjoaa nyt mediamyynnille tarkoitetun CRM järjestelmän. Sen rakenne ja sisältö on suunniteltu nimenomaan nopeatempoiseen myyntiin.

Saat selkeät soittolistat asiakkaista, joille pitää soittaa tänään. Palautat nopeasti mieleen edelliset keskustelun ydinkohdat katsomalla soittolistan päiväkirjasta edellisen keskustelun tilanteen. Voit siirtää soittotehtävän esim. seuraavalle päivälle yhdellä klikkauksella. Seuraavaan soittotehtävään pääset yhdellä klikkauksella. Asiakkaan yhteystiedot ovat heti saatavilla ja voit saman tien lähettää järjestelmästä asiakkaalle sähköpostin. Sinun ei siis tarvitse siirtyä erilliseen sähköpostijärjestelmään.

Tarjoukset

Näet heti avoimet tarjouksesi, niiden myyntiputken tason ja kaupan arvon. Kun haluat tehdä asiakkaalle tarjouksen, poimit järjestelmästä tarjoukseen järjestelmästä mediakortin rivitiedot, esim. lehti, numero, ilmoitustuote. Kun seuraavaksi klikkaat PDF mallipohjaikonia, saat valmiin tarjouksen, johon on esitäytetty käyttämäsi tarjousteksti, asiakkaan yhteystiedot ja tarjouksen rivitiedot. Voit lähettää valmiin tarjouksen asiakkaallesi järjestelmän kautta sähköpostin liitteenä. Kun saat asiakkaalta tilauksen, vaihdat tarjouksen tilan tilaukseksi. Saadut tilaukset näkyvät tilaus-osiossa.

Markkinointi

Oikea viesti asiakkaalle oikeaan aikaan kasvattaa myyntiä. Voit poimia webCRM kannastasi vaikkapa asiakkaat, joille on tehty tarjous tietyn lehden ilmoitustilasta, mutta jotka eivät ole tilanneet. Tai asiakkaille, joihin allaan oltu yhteydessä vuosi sitten.

Liiketoiminnan analysointi ja kehittäminen

Koskaan ei tunnut mukavalta siirtää tarjous ”hävitty” tilaan. webCRM antaa kuitenkin mahdollisuuden mm. kirjata häviön syyt. Tietoja analysoimalla saat selville pahimmat kilpailijasi ja voit ideoida vastalääkkeitä. Yksittäisen asiakkaan pääsivulta näet heti asiakkuuden kokonaistilanteen. Näet heti kuinka paljon asiakkaalle on tehty tarjouksia ja moniko niistä on johtanut tilaukseen.

webCRM Finland
Juhani Lamminmäki