Norwegian lanseeraa uuden kestävyysaloitteen

Lehdistötiedote   •   Loka 18, 2017 16:22 EEST

Norwegian laseeraa uuden ympäristöaloitteen Plant for the Planet -teemalla. Norwegian istuttaa yhteistyössä Global Climate Instituten kanssa 7 000 puuta Isossa-Britanniassa ja Espanjassa ­– yksi puu jokaista yhtiön työntekijää kohti. Myöhemmin tänä vuonna Norwegian istuttaa kymmeniä tuhansia puita eri puolilla maailmaa.

Norwegian ottaa käyttöön uuden aloitteen kestävyyteen tähtäävässä työssään. Yhtenä ensimmäisistä lentoyhtiöistä maailmassa Norwegian istuttaa puita ympäristön hyväksi. Puiden istutus tehdään yhteistyössä Global Climate Instituten kanssa. Aluksi Norwegian istuttaa yhden puun jokaista yhtiön 7 000 työntekijää kohti. Puilla on suuri merkitys ilmastolle, koska ne sitovat hiilidioksidia.

Ensimmäiset 7 000 puuta istutetaan Isoon-Britanniaan ja Espanjaan, jotka ovat tärkeitä kasvumarkkinoita Norwegianille. Myöhemmin tänä vuonna Norwegian istuttaa kymmeniä tuhansia puita muualle maailmaan. Aloitteen lanseeraus tehtiin Oxfordissa Englannissa, jossa joukko Norwegianin paikallisia työntekijöitä istutti ensimmäiset puut.

– Olemme ylpeitä, että Norwegian voi lanseerata jälleen yhden yhteiskuntavastuutyöhön liittyvän aloitteen. Puiden istuttamisella vahvistamme sitoutumistamme ilmailun ympäristöystävällisyyden parantamiseen. Aluksi istutamme 7 000 puuta Isoon-Britanniaan ja Espanjaan – yhden puun jokaista upeaa työntekijäämme kohti. Myöhemmin tänä vuonna jatkamme työtämme ympäristön hyväksi ja istutamme kymmeniä tuhansia puita ympäri maailmaa. Odotamme innolla tämän tärkeän tehtävän eteenpäin viemistä, sanoo Norwegianin viestinnästä ja yhteiskuntavastuusta vastaava apulaisjohtaja Lasse Sandaker-Nielsen.

– Tärkein asia, jonka lentoyhtiö voi tehdä ympäristöjalanjälkensä pienentämiseksi, on investointi uusiin koneisiin. Norwegianin lentolaivaston keski-ikä on vain 3,6 vuotta, mikä tekee siitä yhden nuorimmista ja ympäristöystävällisimmistä maailmassa, sanoo Sandaker-Nielsen.

Yksi ensimmäisiä puita istuttavia lentoyhtiöitä maailmassa

Norwegian on yksi ensimmäisistä lentoyhtiöistä maailmassa, joka sitoutuu puiden istutukseen.

– Olemme suunnattoman iloisia ja ylpeitä uudesta kumppanuudesta Norwegianin kanssa. Puiden istutushankkeet ovat eritasoisia ja yhdessä Norwegianin kanssa olemme löytäneet hankkeet, jotka täyttävät vaatimukset kestävästä lopputuloksesta sekä Isossa-Britanniassa että Espanjassa. On ollut inspiroivaa nähdä, miten Norwegianin työntekijät ovat osoittaneet niin suurta sitoutumista ja innostusta istuttaa ensimmäiset puut itse. Odotamme innolla yhteistyön jatkoa tulevaisuudessa, sanoo Global Climate Instituten projektipäällikkö Morten E. Jensen.

Norwegian kertoo myöhemmin tänä vuonna istutushankkeen etenemisestä.

Norwegianin ympäristötyö
Norwegianin tavoitteena on myötävaikuttaa siihen, että lentoliikenteestä tulee hiilidioksidineutraalia vuoteen 2050 mennessä. Norwegianin lentolaivaston keski-ikä on vain 3,6 vuotta, mikä tekee siitä yhden nuorimmista ja ympäristöystävällisimmistä maailmassa. Norwegian toimii aktiivisesti kestävän ympäristöpolitiikan luomiseksi ja kannustaa tekemään biopolttoaineiden kehitystyötä. Lue lisää Norwegianin ympäristötyöstä täältä.

Global Climate Institute
Global Climate Institute on maailmanlaajuinen aloite, jonka kunnianhimoisena tavoitteena on toimia niin monessa maassa kuin mahdollista. Globaali läsnäolo on tärkeää, jotta maailmanlaajuisiin ilmastohaasteisiin voidaan vastata paikallisesti. Lue lisää täältä.

Median yhteystiedot:
Charlotte Holmbergh Jacobsson, viestintäpäällikkö, puhelin +46 709 89 05 18
Median yhteyshenkilö Suomessa Tarja Valde-Brown, puhelin 040 545 6163

Norwegian on maailman kuudenneksi suurin halpalentoyhtiö, jolla on noin 7 000 työntekijää. Yhtiö tarjoaa tällä hetkellä yli 500 reittiä yli 150 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa, Lähi-idässä, Aasiassa, Yhdysvalloissa ja Karibialla. Norwegianin laivastossa on noin 130 lentokonetta, jotka kuljettavat noin 30 miljoonaa matkustajaa vuodessa. Norwegianilla on yksi maailman nuorimmista lentolaivastoista, jonka keski-ikä on 3,6 vuotta.

Norwegian nimettiin vuonna 2015 lentoyhtiöksi, joka lentää polttoainetehokkaimmin ja ympäristöystävällisimmin Atlantin yli: The International Council on Clean Transportation (ICCT).

Vuosina 2015, 2016 ja 2017 matkustajat ovat valinneet Norwegianin maailman parhaaksi kaukolentoja lentäväksi halpalentoyhtiöksi arvostetussa SkyTrax World Airline Awards -äänestyksessä. Lisäksi Norwegianin on valittu viimeisenä viitenä vuotena peräkkäin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi Sky Trax -äänestyksessä.

Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com

Seuraa Norwegiania: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn ja YouTube.

Kommentit (0)