Norwegian tarjoaa ensimmäisenä Euroopassa VOD-palvelun

Lehdistötiedote   •   Helmi 28, 2013 10:15 EET

Norwegianin WiFi-palvelu laajenee entisestään. Norwegian on ensimmäinen lentoyhtiö Euroopassa, joka tarjoaa lennoillaan video-on-demand -palvelun.

Niissä koneissa, joissa on langaton verkko, matkustajat voivat vuokrata elokuvia ja tv-ohjelmia suoraan omilta päätelaitteiltaan. Tarjolla on satoja elokuvia ja sarjoja,  joita voi ladata tablettitietokoneelle, älypuhelimeen tai läppärille.

Palvelu oli mukana helmikuussa useilla Norwegianin lennoilla mm. Helsingistä Kööpenhaminaan ja Osloon.

Video-on-demand on Norwegianin WiFi-kumppani Row 44:n ja kansainvälisten elokuvajakelijoiden kahden vuoden yhteistyön tulos. Tällä hetkellä yksikään toinen lentoyhtiö ei tarjoa vastaavaa palvelua.

Filmit ja sarjat paketteina

Elokuvien ja all access -TV-pakettien vuokraaminen maksaa 7 €/kappale. Kun osto on suoritettu, elokuva tai sarjapaketti on saatavilla 24 tunnin ajan Norwegianin WiFi-lennoilla.

Video-on-demand ei häiritse internetin lennonaikaista käyttöä.

Tällä hetkellä VOD-palvelu on saatavissa viidellä Norwegianin lennolla ja lähiviikkoina palvelu tulee laajenemaan.

– Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme ensimmäisenä lehtoyhtiönä Euroopassa tarjota VOD-palvelun matkustajillemme, sanoo projektipäällikkö Boris Bubresko Norwegianista.

Video-on-demand eli tilausvideo tarkoittaa ladattavaa bittimuotoista videotiedostoa, jota levitetään esimerkiksi internetin kautta. Jos ohjelmatiedosto on ladattavissa tietokoneelle datatiedostona, ratkaisua kutsutaan VOD:ksi. VOD:n vastakohtana voidaan pitää DVD-levyn kaltaisia fyysisiä tallennusmuotoja. VOD voidaan joko ladata katsojan tietokoneelle tai esittää suoratoistona (streaming).

Lisätietoja:

Åsa Larsson, viestintäpäällikkö, gsm: +46 735 22 22 42

Norwegian Air Shuttle ASA, jota markkinoidaan tuotemerkillä "Norwegian", on Norjan pörssissä noteerattu low-cost lentoyhtiö. Se on Skandinavian toiseksi suurin lentoyhtiö ja Euroopan neljänneksi suurin low-cost lentoyhtiö. Alhaisilla hinnoillaan ja asiakasystävällisillä ratkaisuillaan Norwegian on kasvattanut matkustajamääriään voimakkaasti viime vuosina. Se tarjoaa noin 296 reittiä 114 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa ja Lähi-Idässä. Vuonna 2011 Norwegian kuljetti lähes 16 miljoonaa matkustajaa. Sen henkilöstömäärä on 2500 ja konekanta koostuu 64 lentokoneesta. Norweginilla on 277 sovittua toimitusta uusista Boeing 737-800 MAX ja Airbus A320neo koneista, jotka toimitetaan sille lähivuosina. Tämän jälkeen Norwegianin kalusto on kaupallisen lentoliikenteen uudenaikaisin, tehokkain ja ympäristöystävällisin. Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com.

Kommentit (0)