Norwegianin matkustajamäärä ja käyttöaste kasvoivat hyvin huhtikuussa

Lehdistötiedote   •   Touko 09, 2014 09:47 EEST

Norwegian lennätti lähes kaksi miljoonaa matkustajaa huhtikuussa 2014. Kasvua viime vuoden huhtikuuhun verrattuna oli 17 prosenttia. Käyttöaste oli 79,8 prosenttia.

Huhtikuussa Norwegianilla matkusti 1 996 311 matkustajaa. Tämä on 17 prosenttia enemmän kuin viime vuonna vastaavaan aikaan. Myytyjen henkilökilometrien määrä (RPK) kasvoi 49 prosenttia ja tarjottujen henkilökilometrien määrä (ASK) 37 prosenttia huhtikuussa. Käyttöaste oli 79,8 prosenttia, kasvua 6,2 prosenttiyksikköä.

– Olen todella iloinen, että kapasiteetin merkittävästä kasvusta huolimatta yhä useampi asiakas valitsee Norwegianin ja koneemme täyttyivät jopa paremmin kuin samaan aikaan viime vuonna. Norwegianin lentojen täsmällisyys oli lähes 90 prosenttia, mikä tekee meistä jälleen kerran aikataulujen suhteen yhden täsmällisimmistä lentoyhtiöistä Euroopassa, sanoo Norwegianin toimitusjohtaja Bjørn Kjos.

Huhtikuussa Norwegian otti vastaan yhden uuden Boeing 737-800 -koneen ja yhden 787 Dreamlinerin. Vuoden 2014 aikana Norwegian vastaanottaa yhteensä 14 Boeing 737-800 -konetta ja neljä 787 Dreamlineria. Norwegianin lentolaivasto on yksi Euroopan uusimmista ja ympäristöystävällisimmistä.

Norwegian lensi huhtikuussa 99,7 prosenttia suunnitelluista lennoistaan ja näistä 89,9 prosenttia lähti aikataulussa.

Lisätietoja liitteenä olevasta pdf-tiedostosta.

Yhteystiedot:
Anne-Sissel Skånvik, Chief Communications Officer, puhelin +47 97 55 43 44
Frode Foss, CFO, puhelin +47 91 63 16 45
Charlotte Holmbergh Jacobsson, Communications Manager, puhelin +46 709 89 05 18

Norwegian on Skandinavian toiseksi suurin lentoyhtiö ja Euroopan kolmanneksi suurin halpalentoyhtiö. Yhtiö operoi 416 reittiä 126 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa, Lähi-idässä, USAssa ja Thaimaassa. Yli 20 miljoonaa matkustajaa lentää vuosittain Norwegianilla, joka työllistää noin 3 500 henkilöä. Norwegianin laivastossa on 93 lentokonetta, jotka ovat keskimäärin noin 4,8 vuotta vanhoja. Yhtiö ottaa jatkuvasti käyttöön uusia ja aiempaa ympäristöystävällisempiä koneita. Vuonna 2013 Norwegian palkittiin Euroopan parhaana halpalentoyhtiönä arvostetulla SkyTrax World Airline Awards -palkinnolla. Norwegian on perustettu vuonna 1993 ja se on listattu Oslon pörssissä.

Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com
Seuraa meitä YouTubessa