OBH Nordican paistinpannuille menestystä Tekniikan Maailman vertailussa

Tekniikan Maailma -lehti antoi 15 paistinpannua ammattikokin, ruoanlaitonharrastajien ja perheenemännän testattavaksi. Yhdeksän kuukautta kestäneeseen käyttötestiin valittiin pinnoitettuja, induktioliedelle sopivia pannuja. Tuotteet jaettiin alle 60 ja yli 60 euron vertailuryhmiin. Vertailussa arvioitiin mm. käyttömukavuutta, lämmön jakautumista, ruoanvalmistus-ominaisuuksia ja rasvan tarvetta. Vertailu julkaistiin numerossa 21/2011, mukana testissä olivat mm. Hackmann Rotisser, Tefal Jamie Oliver, Swiss Diamond56424i, Fiskars Stainless Steel, Scanpan Impact 26PT

Eco Kitchen & Supreme Steel – paistinpannujen eliittiä

Alle 60 euroa maksavien pannujen sarjassa OBH Nordicalta vertailussa oli mukana Eco Kitchen -paistinpannu, joka sai erinomaisen kokonaisarvosanan 8,4 sijoittuen toiseksi. Korkean arvosanan perusteluina olivat mm. mainiot ruoanvalmistus-ominaisuudet, rasvan tarpeen vähyys sekä puhdistuksen helppous.

”OBH Nordica on tulossa vauhdilla myös kattila-, kasari- ja paistinpannumarkkinoille. (Eco Kitchenin) Ruoanlaitto-ominaisuudet ovat kiitettävät ja rasvan tarve lähes olematon. Puhdistus on erittäin helppoa.”

Yli 60 euron hintaluokassa OBH Nordicalta oli mukana Supreme Steel -paistinpannu. Kovatasoisessa vertailussa Supreme Steelin yleisarvosanaksi muodostui huikeat 8,7. Supreme Steel sai kiitettävät arvosanat mm. ruoanlaitto-ominaisuuksista, lämpötilan tasaisuudesta ja rasvan tarpeesta. Myös pannun kahvaosa, käyttöohje ja kokonaisvaikutelma saivat kiitosta. Menestys vertailussa tukee Supreme Steelin keväistä Kuluttaja-lehden testivoittoa ja kertoo Supreme Steelin kuuluvan huippupannujen joukkoon.

Kestävät materiaalit, käytännöllisyys ja design

Supreme Steel -paistinpannut on valmistettu ruostumattomasta teräksestä (18/10). Tuotteissa on Teflon Platinum -pinnoite, joka takaa erinomaisen naarmuuntumisen kestävyyden ja tarttumattomuuden jopa ilman rasvaa. Konepesun kestävät paistinpannut sopivat kaikille liesityypeille, myös induktioliesille. Pohjan alumiinikerros takaa erinomaisen lämmönjohtokyvyn ja kuumentumaton kahva lisää käyttöturvallisuutta.

Eco Kitchen-sarjan paistinpannuissa on täysin luonnonmateriaaleista valmistettu, erittäin kestävä keraaminen pinnoite. Pinnoite pystytään valmistamaan alhaisemmassa lämpötilassa kuin muut pinnoitetyypit ja näin ollen energian kulutus pinnoitteen valmistuksessa on vähäisempää. Valmistusprosessissa ei myöskään vapaudu ympäristölle haitallisia myrkkyjä. Keraaminen pinnoite kestää erittäin hyvin kulutusta, naarmuuntumista ja korkeita lämpötiloja, jopa liekittämistä. Hyvän kulutuksenkeston ansiosta pannujen käyttöikä pitenee ja syntyy vähemmän jätettä.

Lisätietoja tuotteista:
Heidi Stirkkinen, business manager, OBH Nordica Finland, 040-70 37 426, heidi.stirkkinen@obhnordica.fi

• eco kitchen
  • induktio