Veikö rankka treeni mehut? Ehkäise nestehukka uudella, kotimaisella Dexal-urheilujuomalla

Lehdistötiedote   •   Elo 20, 2015 13:05 EEST

Rankka ja pitkäkestoinen treeni altistaa nestehukalle, mikäli suorituksen aikana ei nautita urheilujuomaa. On tutkittu että jo 2 % nestehukka aiheuttaa huomattavaa fyysisen suorituskyvyn alenemaa. Siksi nesteytys on avainasemassa urheilusuorituksissa.

Urheilujuoma nesteyttää hiilihydraattien ja elektrolyyttien ansiosta kehoa paljon paremmin kuin pelkkä vesi, sillä urheilujuoman suola- ja hiilihydraattipitoisuudet ovat valmiiksi optimaaliset kehon käyttöön. Juoman suolat ja hiilihydraatti sitovat nestettä kehoon. Pelkässä vedessä näitä ainesosia ei ole ja siksi vesi menee helposti vain kehon läpi ilman yhtä tehokasta nesteyttävää vaikutusta.

Dexalin uusi valmisurheilujuoma – kotimainen vaihtoehto treenaajalle

Dexalin uusi valmisurheilujuoma on tehokas janonsammuttaja treeneihin. Juomaa käytetään hiilihydraatti- ja elektrolyyttitasapainon ylläpitämiseen kaikissa urheilusuorituksissa. Juoma imeytyy nopeasti kehon käyttöön ja estää nestehukkaa. Suorituksen aikana tapahtuvan hikoilun ja lihastyön seurauksena keho menettää runsaasti nesteitä ja elektrolyyttejä. Dexal-valmisjuoma korvaa treenissä poishikoillut suolat ja elektrolyytit sekä lihasten käyttämän energian. Urheilujuoman nauttiminen korvaa menetetyn nesteen ja ravintoaineet sekä auttaa kehoa jaksamaan pidempään.

Dexal on suomalainen urheiluravinteiden pioneeri ja Oriolan oma tuotemerkki. Dexal-valmisjuoma sisältää vähemmän kaloreita kuin monet muut vastaavat tuotteet. Se on täysin suomalainen vaihtoehto ja kotimainen avainlipputuote. Tuote on myös gluteeniton ja soveltuu siten keliaakikoille.

Sarjaan kuuluu kaksi tuotetta, Dexal Orange ja Dexal Blue.

Saatavana K-ketjun hyvin varustelluista kaupoista ja Dexalshopista.

Lisätietoja ja tuotenäytteet:

Jani Lintula
tuotepäällikkö
jani.lintula@oriola.fi

Oriola Oy on suomalainen lääkkeiden tukkukauppa ja terveydenhuollon kuluttajatuotteiden markkinoija, jonka vahvuuksia ovat ammattitaitoinen henkilöstö, tehokas ja luotettava logistiikka, vahvat tuotemerkit, laadukkaat lisäarvopalvelut sekä pitkä kokemus toimialalta. Oriola Oy on osa Oriola-KD-konsernia, joka on johtava lääkkeiden vähittäis- ja tukkukaupan yhtiö Pohjois-Euroopassa. Oriola-KD-konsernin jatkuvien liiketoimintojen liikevaihto vuonna 2014 oli noin 1,6 miljardia euroa. Henkilöstön määrä tällä hetkellä on noin 2 350 työntekijää. Oriola-KD Oyj on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:n päälistalla. Lisätietoja: www.oriola.fi ja www.oriola-kd.com.