Ford aloittaa StreetScooter WORK XL -sähköisten tavarankuljetuspakettiautojen valmistamisen Deutsche Postille

• Ford aloittaa Kölnin tehtaallaan StreetScooter WORK XL -pakettiautojen tuotannon Deutsche Postille
  • Ford Transitin alustalle perustuvassa sähköpakettiautossa on täyssähköinen voimansiirto ja StreetScooterin tarpeiden mukaan suunniteltu ja rakennettu kori
  • Deutsche Post DHL Group ja Ford ovat sähköisen tavarantoimituksen edelläkävijöitä, ja StreetScooter-yhteistyön tuloksena valmistetaan vuosittain 3 500 autoa

Vantaa, 9.10.2018 – Ford on aloittanut Deutsche Postin StreetScooter WORK XL -sähköpakettiauton tuotannon Kölnissä, missä sijaitsee myös Fordin Euroopan pääkonttori.

Keskikokoluokan sähköpakettiauto perustuu Transitin alustaan, joka valmistetaan Ford Otosan -yhteisyrityksen tehtaalla Kocaelissa Turkissa. Pakettiautossa on täyssähköinen voimansiirto ja StreetScooterin tarpeiden mukaan suunniteltu ja rakennettu kori.

Noin 180 Fordin työntekijää työskentelee kahdessa vuorossa rakentaaksen 16 WORK XL -autoa päivässä. Vuosituotanto on 3 500 kappaletta.

Katso videot ja kuvat täältä: http://streetscooter.fordpresskits.com/

“StreetScooter WORK XL -mallin tuotanto tehtaallamme Kölnissä yhdistää täydellisesti Fordin kiistattoman ammattitaidon hyötyajoneuvovalmistajana ja StreetScooterin vahvuudet ketteränä start-up-yrityksenä”, sanoo Joerg Beyer, managing director, Product Development, Ford of Europe. “Tämä yhteishanke osoittaa sen, että vaikka valmistamme suuria määriä autoja, pystymme myös toteuttamaan pienempiä tuotantoeriä.”

WORK XL on StreetScooterin malliston suurin pakettiauto, jonka 20 m3:n tavaratilaan mahtuu yli 200 pakettia, ja sen kantavuus on jopa 1 275 kg. Ford valmistaa pakettiautoa eri sähkömoottori- ja litiumioniakkuvaihtoehdoilla. Moottori tuottaa tehoa jopa 90 Kw (122 hv) ja maksimivääntö on 276 Nm. WORK XL:n akkukapasiteetti on jopa 76 kilowattituntia, mikä mahdollistaa jopa 200 kilometrin toimintasäteen. Dieselmoottoreihin verrattuna jokainen tavarankuljetuspakettiauto vähentää CO2-päästöjä 5 tonnia vuodessa ja säästää 1 900 litraa polttoainetta.

Deutsche Post käyttää WORK XL -autoja kaupunkien sisäisiin pakettitoimituksiin Saksassa, mutta sähköpakettiautojen toimitukset tulevaisuudessa myös kolmansille osapuolille ovat harkinnassa.

“Löysimme Fordista ihanteellisen yhteistyökumppanin, joka ymmärtää joustavaa ja asiakaslähtöistä tuotantotapaamme. Edistämme yhdessä sähköistä liikkumista Saksassa ja teemme kaupunkien sisäisestä tavarantoimitusliikenteestä ympäristöystävällisempää ja hiljaisempaa. Uuden WORK XL StreetScooterin myötä meillä on nyt täydellinen sähköpakettiauto pakettitoimituksiin metropolialueilla, mikä hyödyttää myös muita kuljetusliikkeitä tulevaisuudessa,” sanoo Prof. Dr. Achim Kampker, CEO and founder, StreetScooter.

Sähköisellä voimansiirrolla on merkittävä rooli Fordin Europan mallistossa. Yhtiö investoi sähköautoihin 9,5 miljardia euroa ja tuo markkinoille vuoden 2022 loppuun mennessä maailmanlaajuisesti yhteensä 40 sähköautoa. Näistä 16 on täyssähköautoja.

Äskettäin järjestetyssä Hannoverin hyötyajoneuvonäyttelyssä Ford esitteli ensimmäistä kertaa Transit Custom plug-in hybrid (PHEV) -pakettiauton. Transit Custom PHEV -mallissa on edistyksellinen hybridivoimansiirtojärjestelmä, joka mahdollistaa jopa 50 kilometriä päästötöntä ajoa ja käyttää monesti palkittua Fordin 1.0-litraista EcoBoost-bensiinimoottoria toimintasäteen jatkamiseksi. Kokonaistoimintasäde on yli 500 kilometriä.* Täysin uusi Ford Transit PHEV tulee Suomeen syksyllä 2019.

*Viralliset kulutus- ja CO2-päästölukemat julkaistaan lähempänä auton myynnin alkamista.

Deutsche Post DHL Group is the world’s leading mail and logistics company. The Group connects people and markets and is an enabler of global trade. It aspires to be the first choice for customers, employees and investors worldwide. The Group contributes to the world through responsible business practices, corporate citizenship and environmental activities. By the year 2050, Deutsche Post DHL Group aims to achieve zero emissions logistics. Deutsche Post DHL Group is home to two strong brands: Deutsche Post is Europe’s leading postal service provider. DHL offers a comprehensive range of international express, freight transport, and supply chain management services, as well as e-commerce logistics solutions. Deutsche Post DHL Group employs approximately 520,000 people in over 220 countries and territories worldwide. The Group generated revenues of more than 60 billion Euros in 2017. Die Post für Deutschland. The logistics company for the world.

Ford Motor Company on globaali yhtiö, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa. Yhtiö suunnittelee, valmistaa, markkinoi, huoltaa Ford-merkin alla henkilöautoja, kuorma-autoja, SUV-autoja ja sähköautoja sekä ylellisiä Lincoln-henkilöautoja. Lisäksi yhtiö tarjoaa rahoituspalveluita Ford Motor Credit Companyn kautta ja tavoittelee johtavia asemia sähkötoimisissa ratkaisuissa, autonomisissa autoissa ja mobiliteettiratkaisuissa. Ford työllistää noin 203 000 henkilöä ympäri maailmaa. Lisätietoja Fordista ja sen tuotteista sekä Ford Motor Credit Companysta löytyy osoitteestawww.corporate.ford.com

Ford of Europe valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 50 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 52 000 henkilöä ja yhteisyritykset mukaan lukien noin 66 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 24 tuotantolaitosta, joista 16 Ford omistaa kokonaan tai on enemmistöomistaja ja 8 on yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.