​Täysin uuden Ford Focus Wagonin hinnat on julkaistu

​Täysin uuden Ford Focus Wagonin hinnat on julkaistu

• Oy Ford Ab on julkaissut täysin uuden Ford Focus Wagonin hinnat. Malli on saatavana Trend-, Titanium- ja ST-Line-varustetasolla.
  • Täysin uusi Ford Focus tarjoaa erittäin kattavan vakiovarustelun ja enemmän kuljettajaa avustavia teknologioita kuin koskaan aikaisemmin. Täysin uudessa Focus Wagonissa yhdistyvät sulavalinjainen muotoilu erittäin tilaviin matkustamo- ja tavaratiloihin.
  • Ford valmistaa Euroopassa myytävät Focukset Saarlouisin tehtaalla Saksassa.

VANTAA 21.6.2018 – Ford on julkaissut 20.6. täysin uuden Ford Focus-malliston hinnaston, joka sisältää myös Suomeen tulevat Wagon-mallit. Sekä 5-ovinen että Wagon-malli saapuvat suomeen ensimmäisenä Trend, Titanium ja ST-Line varustetasoilla. Moottorivaihtoehdot ovat useaan kertaan palkittu 1.0 EcoBoost 100 hv ja 125 hv M6-vaihteistolla sekä 1.5 TDCi EcoBlue 120 hv M6- ja A8-vaihteistoilla. Malliston hinnat alkavat 22 001,43 eurosta (1.0 EcoBoost 100 hv M6 Trend 5-ovinen). Wagonin hinta on alkaen 23 179,01 € (1.0 EcoBoost 100 hv M6 Trend)

Kattava vakiovarustelu

Täysin uuden Ford Focuksen vakiovarustelu on ylellisempi kuin koskaan. Kaikkien mallien vakiovarusteluun kuuluu aina suomenkielinen SYNC3 -tietoviihdejärjestelmä 8 tuuman kosketusvärinäytöllä ja navigointijärjestelmällä. Turvallisuusvarusteluun kuuluvat kaistanpitoavustin, törmäyksenestoavustin, älykäs nopeusavustin ja liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä.

Täysin uusi Ford Focus Trend on erittäin kattavasti varusteltu. Vakiovarusteisiin kuuluvat mm. parkkitutkat eteen ja taakse, vakionopeudensäädin, 16 tuuman kevytmetallivanteet sekä dieselmalleihin polttoainekäyttöinen lisälämmitin ajastintoiminnolla.

Titanium-mallien huipputason vakiovarusteluun kuuluvat Trend-vakiovarusteiden lisäksi mm. avaimeton keskuslukitus ja käynnistys, lämmitettävä tuulilasi, FordPass Connect -modeemi sekä kaksoisautomaattinen ilmastointi.

Urheilullista tyyliä tarjoavien ST-Line-mallien vakiovarusteina ovat Trend-vakiovarusteiden lisäksi mm. Ford Power avaimeton käynnistys, ST-Line-korinmuotoilusarja, 17 tuuman kevytmetallivanteet sekä FordPass Connect -modeemi.

Kompakti ulkomuoto, runsaasti tilaa

Täysin uusi Focus on muotoilultaan tyylikäs ja kompakti, mutta sulava kori kätkee sisäänsä erinomaiset tilat sekä matkustajille että tavaroille. Matkustusmukavuuden takaavat mm. kasvaneet jalka- ja hartiatilat. Tavaratila on kasvanut sekä 5-ovisesessa että Wagonissa yli 100 litralla edeltäjäänsä verrattuna. Täysin uuden Focus Wagonin tavaratila on nyt yksi luokkansa parhaista, viiden istuimen kanssa 575 litraa ja takaistuimet kaadettuina 1620 litraa.

Hinnasto täydentyy myöhemmin vuoden aikana Focus Active -malleilla. Hinnasto löytyy linkkinä tiedotteen lopusta

Ford Motor Company on globaali yhtiö, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa. Yhtiö suunnittelee, valmistaa, markkinoi, huoltaa Ford-merkin alla henkilöautoja, kuorma-autoja, SUV-autoja ja sähköautoja sekä ylellisiä Lincoln-henkilöautoja. Lisäksi yhtiö tarjoaa rahoituspalveluita Ford Motor Credit Companyn kautta ja tavoittelee johtavia asemia sähkötoimisissa ratkaisuissa, autonomisissa autoissa ja mobiliteettiratkaisuissa. Ford työllistää noin 203 000 henkilöä ympäri maailmaa. Lisätietoja Fordista ja sen tuotteista sekä Ford Motor Credit Companysta löytyy osoitteestawww.corporate.ford.com

Ford of Europe valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 50 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 52 000 henkilöä ja yhteisyritykset mukaan lukien noin 66 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 24 tuotantolaitosta, joista 16 Ford omistaa kokonaan tai on enemmistöomistaja ja 8 on yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.