Täysin uusi Ford Transit Connect tarjoaa nokkelat lastausratkaisut ja luokkansa toimivimman tavaratilan

Lehdistötiedote   •   Heinä 05, 2013 12:41 EEST

• Täysin uuden Ford Transit Connectin tilava ja joustava tavaratila tarjoaa helpon sisäänkäynnin ja runsaasti tilaa tavaroille sekä niiden helpon lastattavuuden
  • Transit Connect tulee markkinoille loppuvuodesta. Se on luokkansa ainoa pakettiauto, joka mahdollistaa kookkaiden rakennuslevyjen ja eurolavojen kuljettamisen ja helpon lastattavuuden sivuovien kautta. Kombi-mallissa on tasainen lastaustaso ja taitettavat takaistuimet.
  • Ohjaamon ja tavaratilan väliseinässä oleva luukku mahdollistaa jopa 3,4 metriä pitkien esineiden kuljettamisen

Helsinki, 5.7.2013 – Fordin täysin uusi Transit Connect tarjoaa tilavan tavaratilan ja luokkansa monipuolisimman lastattavuuden sekä runsaasti säilytystilaa tavaroille, mikä helpottaa auton käyttäjän elämää.

Loppuvuodesta markkinoille tulevaan Transit Connectiin voi lastata ja sillä voi kuljettaa hankalia ja kookkaita tavaroita väliseinässä olevan luukun ja taitettavan etumatkustajan istuimen ansiosta. Pitkän akselivälin mallissa (L2) on luokkansa levein oviaukko, mikä mahdollistaa eurolavan lastaamisen sivuliukuovesta.

Teräksisen väliseinän yläosan muotoilu mahdollistaa sen, että pitkän akselivälin malliin voi lastata jopa 2,4 x 1,2 metrin kokoisia levyjä. Kombi-mallin taittuvat takaistuimet puolestaan mahdollistava tasaisen lastaustason.

”Seurasimme, miten työmiehet lastasivat ja purkivat pakettiautoja varmistaaksemme, että Transit Connectin muotoilu osuu nappiin”, kertoo Stephen Lesh (Transit Connect Chief Program Engineer, Ford of Europe). ”Tämä pakettiauto on valmis kaikkeen mahdolliseen tavaroiden kuljettamisesta ihmisten kuljettamiseen turvallisesti ja mukavasti.”

Transit Connectin pitkän akselivälin mallilla voi kuljettaa jopa 3,4 metriä ja lyhyen akselivälin mallilla 3,0 metriä pitkiä esineitä. Fordin insinöörit kehittivät väliseinään saranoidun paneelin ja ja erityisen taittomekanismin ulomman matkustajan istuimeen. Kojelauta suunniteltiin sellaiseksi, että pitkät esineet mahtuvat sen alle.

Transit Connectista löytyy myös seuraavia älykkäitä ominaisuuksia:

• Muunneltava etumatkustajan kaksoisistuin. Reunimmainen etumatkustajan istuintyyny voidaan nostaa ylös, jolloin etumatkustajan tilassa voidaan kuljettaa pitkiä tavaroita ja laatikoita.
  • Kirkas LED-valaistus tavaratilassa, jolloin sitä voi käyttää myös työtilana.
  • Tavaratilassa normaaleiden kuormansidontapisteiden lisäksi myös lisäkiinnityspisteitä vyötärö- ja hartiakorkeudelta. Niiden avulla erikokoisten tasojen ja telineiden kiinnittäminen on helpompaa.
  • Toiminnalliset mobiilitoimiston ominaisuudet ohjaamossa, kuten hätäaputoiminnolla varustettu SYNC-yhteydenpitojärjestelmä ja runsaasti säilytystilaa. Keskimmäisen etuistuimen selkänoja voidaan taittaa alas kirjoitusalustaksi tai kääntää ylös, jolloin alta löytyy säilytyslokero.
  • Kombi-malleissa monikäyttöinen takaistuinjärjestelmä. 5-paikkaisessa mallissa toinen istuinrivi voidaan taittaa alas ja siirtää eteenpäin ja 7-paikkaisessa istuimet voidaan niinikään taittaa alas ja kallistaa, jolloin tavaroille saadaan lisää tasaista kuormatilaa. Suojapeite suojaa alastaitettuja istuimia.

Täysin uuden Transit Connectin tavaratilan tilavuus täyskorkealla väliseinällä on lyhyen akselivälin mallissa (L1) 2,9 m3  ja pitkän akselivälin mallissa (L2) 3,6 m3  (SAE/VDA) tai vastaavasti 3,7 m3 (L1) ja 4,4 m3 (L2), kun Kombi-malleissa matkustamon istuimet on irrotettu ja etumatkustajan istuin taitettu alas. Transit Connectien kantavuus on enimmillään 1 000 kg. Uuden mallin toimitukset alkavat loppuvuodesta.

Lisätiedot: Riitta Salin, Oy Ford Ab, (09) 351 700, rsalin1@ford.com

Ford Motor Company on globaali autonvalmistaja, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa ja jonka autoja valmistetaan tai myydään kaikissa kuudessa maanosassa. Yhtiössä työskentelee yhteensä noin 175 000 henkilöä ja sillä on 65 tehdasta eri puolilla maailmaa. Yhtiön automerkkejä ovat Ford ja Lincoln. Yhtiö tarjoaa myös rahoituspalveluita, joita varten on olemassa oma yhtiö, Ford Motor Credit Company. Lisätietoja Fordista ja sen tuotteista löytyy osoitteesta www.ford.com

Euroopan Ford valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 50 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 47 000 henkilöä ja yhteisyritykset mukaan lukien noin 69 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 24 tuotantolaitosta, joista 15 on Fordin omia tai enemmistöomistuksessa ja 9 yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 - samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.

Word-tiedosto