Uusi Ford Mondeo Vignale on laadukas, hienostunut ja varusteiltaan eksklusiivinen – nyt myynnissä myös Suomessa

• Uusi Ford Mondeo Vignale on Premium-luokan Ford Vignale -malliston ensimmäinen auto, joka tarjoaa räätälöidyn omistajakokemuksen
  • Joukko taitavia työntekijöitä viimeistelee jokaisen Vignale-mallin käsin Fordin Vignale Keskuksessa Espanjan Valenciassa; lisäksi autot käyvät läpi 100 tarkkaa laaduntarkistusvaihetta
  • Hienostuneessa Ford Mondeo Vignalessa on aktiivisen äänenvaimennusjärjestelmä (Active Noise Cancellation) ja Intergral Link-itsenäinen takajousitus
  • Korkeatasoisiin varusteisiin kuuluvat Pre-Collision Assist -törmäyksenestoavustin jalankulkijan tunnistuksella, älykäs neliveto sekä tehokas kahdella turboahtimella varustettu 2.0 litran TDCi-dieselmoottori ja hybridivaihtoehto
  • Nykyaikaiset muotoiluelementit, kuten nahkaistuinten erikoistikkaukset, ovat saaneet vaikutteita ainutlaatuisen korirakentajan, Alfredo Vignalen, töistä sekä arkkitehtuurin ja muodin uusimmista trendeistä
  • Mondeo Vignale –mallit myydään FordStores-myymälöistä, joihin tulee Vignale Lounget, asiakkaat saavat oman palveluneuvojan ja yksilöllistä palvelua

Helsinki 15.9.2015 – Uusi Ford Mondeo Vignale on Premium-luokan Ford Vignale -malliston ensimmäinen auto, joka on laadukas, hienostunut ja varusteiltaan eksklusiivinen. Jokainen auto on viimeistelty huolellisesti käsin. Tuotantoprosessissa on käytetty erittäin korkealaatuisia tuotantotekniikoita, ja autot ovat käyneet läpi 100 ylimääräistä laaduntarkistusta.

Ford Mondeo Vignalessa on Fordin aktiivisen äänenvaimennus-järjestelmä (Active Noise Cancellation) ja Intergral Link-takajousitus ja se on saatavana joko neliovisena tai wagon-mallina. Mondeo Vignalen varusteisiin kuuluvat muun muassa jalankulkijan tunnistus –toiminto ja AWD-neliveto. Auton saa joko tehokkaalla, kahdella turboahtimella varustetulla 2.0 TDCi dieselmoottori- tai hybridimallina. Vaikutteita korin nykyaikaiseen muotoiluun on saatu italialaiselta korin rakentajalta Alfredo Vignalelta.

“Ford Vignale yhdistää ensiluokkaisen ja käsityöntarkan viimeistelyn ainutlaatuiseen omistuskokemukseen”, kertoo Roelant de Waard (Vice president, Marketing, Sales and Service, Ford of Europe). ”Visioomme Vignalesta kuuluu nykyaikaisen ja ylellisen kokemuksen luominen, minkä ansiosta Vignale on arvostettu osa asiakkaiden elämää.”

Asiakkaat voivat käyttää Fordin uutta verkkosovellusta Ford Vignale Internet destination tutkiakseen vaihtoehtoja ja hintoja. Ford Mondeo Vignale on jo liikkeissä, ja myöhemmin tänä vuonna Vignale-mallisto kasvaa Ford S-MAX Vignalella. Ford Mondeo Vignalen alkaen hinta on 46.951,33 euroa.

Vignale-asiakkaat saavat yksilöllistä palvelua koko sen ajan, kun he omistavat Vignale-auton. Henkilökohtaisen palveluneuvojan lisäksi käytössä on 24 tuntia vuorokaudessa päivystävä ilmainen puhelinpalvelu (Vignale One Call).

Käsin viimeistelty ja räätälöity

Kuusi ammattitaitoista työntekijää viimeistelee jokaisen ajoneuvon Vignale Keskuksessa, joka sijaitsee Fordin Valencian tehtaalla Espanjassa. Tuotannossa hyödynnetään uusinta laser- ja kamerateknologiaa, joilla jokainen auton osa tutkitaan tarkasti aina korista ja peltien istuvuudesta maalipinnan viimeistelyyn.

Intohimo tarkkuuteen ja yksityiskohtien hiomiseen näkyy muun muassa siten, että auton maalipintaa kiillotetaan kaksi tuntia käsin, jotta siitä saadaan mahdollisimman kiiltävä. Jokaisessa istuimessa on 40 yksittäistä, laserleikattua nahkapalaa, jotka ommellaan kiinni tarkasti.

Ford työsti Vignalen istuinten muotoilua kahden ja puolen vuoden ajan tehdäkseen niistä täydelliset. Muotoilun innoittajana olivat käsintehdyt luksusnahkatuotteet, ja istuimiin on käytetty vain parasta nahkaa. Niiden ompelemiseen käytettiin 50 prosenttia enemmän aikaa normaaliin verrattuna.

Jokainen vuota valitaan erikseen. Ompeleina käytetään Vignalea varten suunniteltua kuusikulmaista tikkausta, ja pehmeää nahkaa on myös kojelaudassa, keskikonsolissa, käsinojissa ja ovipaneeleissa. Viimeistellyt osat altistetaan vielä auringon valolle, jotta ne säilyttävät ulkonäkönsä myös ajan kuluessa.

Todellista hienostuneisuutta

Ford Mondeo Vignale on hiljainen, liikkuu sulavasti ja tarjoaa miellyttävän matkustamisen tiettyjen teknologioiden ja alustan rakenteen ansiosta. Fordin aktiivinen äänenvaimennus-järjestelmä (Active Noise Cancellation)* hyödyntää kolmea matkustamossa olevaa mikrofonia, jotka tarkkailevat moottorin äänien voimakkuutta auton sisäpuolella. Edistyksellinen ääniteknologia ohjaa ääniaaltoja auton äänijärjestelmän kautta ja vaimentaa moottoriääniä sekä parantaa matkustamon mukavuutta.

Sisätilojen paranneltu äänieristys pitää tiemelun paremmin poissa matkustamosta, kun taas akustiset ikkunat vähentävät tuulen huminaa. Tällaisia ominaisuuksia on yleensä vain premium-luokan autoissa.

Itsenäinen integral link -takajousitus tekee takapenkillä matkustamisesta mukavampaa ja hiljaisempaa. Järjestelmä antaa takapyörien liikkua taaemmas töyssyissä ja vähentää näin matkustamoon kantautuvaa melua. Etumatkustajien matkustusmukavuutta lisäävät Fordin Multi-Contour -istuimet, joissa on hierontatoiminto. Ne on suunniteltu vähentämään lihasten väsymistä erityisesti pitkillä matkoilla. Istuimissa on 11 ilmalla täyttyvää tyynyä, jotka hierovat reisiä, istumalihaksia ja alaselkää matkustajaa häiritsemättä.

Eksklusiivista tyyliä

Sisätilojen virtaviivainen muotoilu heijastelee Fordin uusinta, globaalia muotokieltä, jonka ylellisiin ominaisuuksiin lukeutuvat:

• Yläetusäleikkö ja mattapintaiseksi maalattu, kuusikulmainen Vignale-muotoiltu alumiinireunus
  • Kiiltävä alempi säleikkö kromipalkeilla
  • Kromiset pakoputket kiiltävillä alumiinireunuksilla ja mattavärityksellä
  • Kromisilla yksityiskohdilla koristellut ovet
  • Tuulilasin pilareiden, sivupeilien koteloiden sekä keskimmäisten ja taaimmaisten ikkunapilarien kiiltävä viimeistely
  • Varta vasten suunnitellut 18 tuuman Vignale-kevytmetallivanteet sekä Vignale Nocciola -metalliväri.

Jokainen Ford Vignale -malli edustaa erityistä Vignale-käsialaa. Vignale-tiimi tarkistaa kaikkien merkkien sijoittelun, somisteet ja korin koristelun. Metalliväri on vakiovaruste, ja saatavana ovat erikoisvärit Vignale Black, Vignale Silver sekä nelikerroksinen erikoismetalliväri Vignale White.

“Arkkitehtuurin ja muodin viimeisimmät trendit luovat Ford Mondeo Vignalen ylellisen ja ajattoman vaikutelman – viimeisimpien teknologioiden ohella”, sanoo Chris Bird (Design Director, Global Colour, Materials and Vehicle Personalisation).

Edistyksellistä teknologiaa ja tehokkuutta

Ford Mondeo Vignalessa on hienostuneita kuljettajaa avustavia teknologioita ja varusteita, jotka yksinkertaistavat ja rentouttavat ajokokemusta. Pre-Collision Assist -törmäyksenestoavustin jalankulkijan tunnistuksella voi lieventää vahinkoja nokkakolarissa, jonka osapuolina ovat joko auto tai jalankulkija, tai jopa auttaa välttämään törmäys kokonaan. Muita ominaisuuksia ovat:

• Vakiovarusteena SYNC 2-järjestelmä, jonka englanninkielisellä äänikomentotoiminnolla voidaan käyttää matkapuhelinta, viihdejärjestelmiä, ilmastointia ja navigaatiota puhekielisillä ilmaisuilla. Se hakee muun muassa alueen lähimpien ravintoloiden tiedot komennolla ”I’m hungry”.
  • Aktiivinen pysäköintiavustin rinnakkaispysäköintitoiminnolla auttaa löytämään pysäköintitilan muiden autojen vierestä sekä peruuttamaan niihin
  • Vakiovarusteena liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä (Traffic Sign Recognition) kertoo kuljettajalle viimeisimmät havaitut tiedot nopeusrajoituksista, kieltomerkeistä sekä ohitusrajoituksista kojelaudan näytöllä
  • Active City Stop jarruttaa automaattisesti edellä kulkevaan autoon törmäämisen välttämiseksi tai onnettomuuden lieventämiseksi aina 40 km/h nopeuteen asti
  • Fordin mukautuvat LED-etuajovalot (Dynamic LED headlights) yhdistävät päivänvalon tapaan valaisevat LED-ajovalot Fordin mukautuvien ajovalojen järjestelmään, joka säätää valokeilan kulmaa ja voimakkuutta ympäristön mukaan.

Ford Mondeo Vignalessa on 12 hifi-kaiuttimella varusteltu, edistyksellinen Sony
-äänentoisto- ja navigaatiojärjestelmä. Lisäksi mukavuusvarusteisiin kuuluvat sähkötoimisesti säädettävä ja muistitoiminnolla varustettu ohjauspylväs, sähkötoiminen takaluukku ja lämmitetty ohjauspyörä.

Fordin markkinoille ensimmäisenä tuomat täyttyvät takaturvavyöt parantavat takapenkin matkustajien turvallisuutta. Turvavyöt laajentuvat onnettomuustilanteessa ja hajauttavat törmäysvoiman kehon alueella viisi kertaa tehokkaammin kuin tavallinen turvavyö.

Ford Mondeo Vignaleen on saatavilla tehokkaita moottoreita, kuten 2.0 litran EcoBoost-bensiinimoottori ja TDCi-dieselmoottori. Lisäksi auton voi saada 187 hevosvoimaa tuottavana bensiini-sähköhybridinä.

2.0 litran EcoBoost-moottorista on tarjolla 203- ja 240-hevosvoimainen versio kuusivaihteisella automaattivaihteistolla. 180 hevosvoiman 2.0 litran TDCi-moottoriin on saatavilla PowerShift-automaattivaihteisto. Lisäksi autoon voi saada Fordin älykkään AWD-nelivedon, joka vaihtelee etuvetoisen ja nelivetoisen asetuksen välillä saumattomasti.

Lisäksi moottorivaihtoehtoihin kuuluu Fordin uusi 210 hevosvoiman kaksoisturboahdettu 2.0 litran TDCi-dieselmoottori. Se tuottaa 450 Nm:n vääntömomentin kierrosnopeudesta 2000 (rpm) ylöspäin, mikä mahdollistaa vaivattoman ja polttoainetehokkaan maantieajon.

Vignale-asiakaskokemus

Ford Vignale koostuu kolmesta pääelementistä: ainutlaatuisesta tuotteesta, lifestyle-elementeistä sekä varta vasten suunnitellusta asiakaskokemuksesta. Yksi pääkomponenteista, Vignale Lounge, on osa eri puolille Eurooppaa avattavia FordStore-myymälöitä. Niissä on mahdollista tutustua kaikkiin Fordin tuotteisiin ja palveluihin vaivattomasti.

Vignale Lounge tarjoaa asiakkaille ympäristön, jossa hän tuntee itsensä arvostetuksi ja rentoutuneeksi. Ylellinen Lounge täydentää hienosti automallistoa. Molemmat on suunnitellut sama Fordin suunnittelutiimi.

Vignale Loungessa henkilökohtaisesta palvelusta vastaa Vignale-palveluneuvoja. He auttavat asiakkaita auton ja varusteiden valinnassa erityisen kosketusnäyttöpöydän ääressä tai tabletilla.

Vignale-tarina

Alfredo Vignale oli yksi ensimmäisistä korin rakentajista, joka pystyi näkemään, että autosta voi tehdä persoonallisen ainutlaatuisilla, mittatilaustyönä tehdyillä muodoilla. Vignale oli kuuluisan korin rakentajan Pinin Farinan oppipoika. Hän loi omat, ikoniset muotonsa Italian autoteollisuudelle hyödyntämällä uusia valmistusmenetelmiä, jotka oli kehitetty ilmailualalle. Vuodesta 1948 aina vuoteen 1969 saakka Vignalen verstas lähellä Torinoa veti puoleensa asiakkaita kaikkialta maailmasta.

“Ford Mondeo Vignalen ylellisyyden tuntua luodessamme tavoitteemme oli tehdä siitä muotoilultaan yhtä ajaton kuin entisajan mittatilaustyönä valmistetut autojen korit”, Bird kertoo. “Aflredo Vignalen intohimo yksityiskohtiin näkyy selvästi meidän Vignale-tulkinnassamme.”

* Vain dieselmoottoreissa

Lisätiedot: Riitta Salin, Oy Ford Ab, 010 3447 123, rsalin1@ford.com ja http://vignale.fordpresskits.com/

Ford Motor Company on globaali autonvalmistaja, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa ja jonka autoja valmistetaan tai myydään kaikissa kuudessa maanosassa. Yhtiössä työskentelee yhteensä noin 194 000 henkilöä ja sillä on 66 tehdasta eri puolilla maailmaa. Yhtiön automerkkejä ovat Ford ja Lincoln. Yhtiö tarjoaa myös rahoituspalveluita, joita varten on olemassa oma yhtiö, Ford Motor Credit Company. Lisätietoja Fordista ja sen tuotteista löytyy osoitteesta www.ford.com

Euroopan Ford valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 50 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 53 000 henkilöä ja yhteisyritykset mukaan lukien noin 67 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 23 tuotantolaitosta, joista 15 on Fordin omia tai enemmistöomistuksessa ja 8 yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 - samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.