Pågenin ja Suomen Olympiakomitean kampanjassa ennätystulos - Liikuntavälineitä yhteensä yli 106 000 lapselle

Pågen toteutti yhdessä Suomen Olympiakomitean kanssa toistamiseen koululiikuntaa tukevan kampanjan, jonka tavoitteena oli lahjoittaa tuhansia liikuntavälineitä alakouluille. Pågen teki kampanjaan 10 000 euron alkulahjoituksen, minkä lisäksi jokaisesta kampanja-aikana myydystä Limpukka, Aurinkopalat, Oivallus! Kuitupalat ja Oivallus! Subs -leipäpussista lahjoitettiin kampanjaan kaksi senttiä. Syksyn 2016 aikana kerättiin kasaan yli 35 600 euroa, jolla lahjoitetaan liikuntavälineitä 185 alakoululle ympäri Suomen. Kahden kampanjan yhteenlaskettu keräyssumma on yli 70 000 euroa.

Lasten liikuntamäärät nousuun

Suomalaislapset liikkuvat entistä vähemmän1). Leipomoyritys Pågen on tarttunut tähän ajankohtaiseen ongelmaan yhteistyössä Suomen Olympiakomitean kanssa, ja tehnyt töitä lasten hyvinvoinnin eteen jo kahtena vuonna myyntikampanjan muodossa. Viime syksynä toteutettu kampanja ylitti kaikki odotukset, sillä suomalaiset osallistuivat talkoisiin lasten hyvinvoinnin puolesta vielä edellisvuotta innokkaammin.

Kahden kampanjan myötä Pågen ja suomalaiset kuluttajat ovat tukeneet yhteensä 106 500 alakoululaisen liikuntamahdollisuuksia yli 70 000 euron lahjoitussumman avulla. Liikuntavälineitä saatiin kerättyä yhteensä 355 koululle.

– Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyön tuloksiin. Monissa alakouluissa on pula liikuntavälineistä, ja se voi vaikuttaa lasten innostukseen ja siihen kuinka paljon lapset liikkuvat välitunneilla. Kun resurssit välineiden hankintaan ovat kouluissa vähentyneet, on hienoa, että yritykset Pågenin tavoin tulevat apuun, kertoo Olympiakomitean pääsihteeri Teemu Japisson.

1)Lasten ja nuorten liikuntakäyttäytyminen Suomessa, Valtion liikuntaneuvoston julkaisuja 2015:2 2) Fyysisen aktiivisuuden suositus kouluikäisille, Opetusministeriö ja Nuori Suomi ry 2008

Kampanjalla yhteiskunnallinen merkitys

Lasten liikkuminen ja terveellinen ruokavalio ovat Pågenille tärkeitä teemoja, joista yritys haluaa kantaa vastuuta.

– Terveelliset elämäntavat omaksutaan jo lapsena, ja kuitupitoisesta, täysjyvää sisältävästä leivästä saa helposti tärkeitä rakennusaineita aktiiviseen päivään. Haluamme olla tukemassa suomalaisten lasten hyvinvointia niin tuotteidemme kuin tätä tärkeää teemaa esiin nostavien kampanjoiden avulla, kertoo Pågenin markkinointipäällikkö Leena Tähtinen.

Yksi välinepaketin saaneista kouluista on vantaalainen Päiväkummun koulu. Yli 300 oppilaan koulussa toimii välituntilainaamo, jonka liikuntavälineet ovat kovassa käytössä:

– Kun rahat ovat joka paikassa tiukalla, on kaikki ylimääräinen tavara eri tahojen lahjoitusten varassa – mahtavaa siis, että tällaisia kampanjoita järjestetään! Hyvät välineet innostavat oppilaita liikkumaan välitunneilla, joten olemme tietysti todella kiitollisia siitä, että arpaonni osui tällä kertaa omalle kohdalle, iloitsee opettaja Jaana Leivo Päiväkummun koulusta.

• Urheilu

• leipä
  • liikunta
  • olympiakomitea
  • koulu
  • pågen

Ruotsalainen Pågen® on leiponut herkkuja suomalaisiin koteihin vuodesta 1969. Yhtiö on perustettu Malmössä vuonna 1878 ja sen juuret ovat pienessä perheleipomossa. Suomessa Pågen® tarjoaa kuluttajille kahvileipiä, ruokaleipiä ja korppuja. Liikevaihto: 2,6 mrd SEK. Yritys työllistää 1400 henkeä. Suomessa Pågen® työllistää välittömästi 14 henkilöä ja välillisesti satoja henkilöitä kaupan ja kuljetusalan yrityksissä.