Pelastusarmeijan mainoskuvalle kultaa valokuvauksen MM-kisoissa

Pelastusarmeijan Auta ihmistä -keräyksen mainoskuva on palkittu World Photographic Cup -kilpailussa. Kuva voitti kuvituskuvien sarjan ja se on valokuvaaja Onni Wiljami Kinnusen neljäs kultamitali WPC-kisoista. Nopeasti suosituksi ja korkeatasoiseksi kohonnut valokuvauksen kilpailu perustettiin vuonna 2013.

Kuva on osa Auta ihmistä -keräyksen vuoden 2018 mainontaa. Kampanjalla haluttiin kertoa, että elämässä huono onni voi kohdata kenet tahansa, eikä kenenkään tulisi jäädä yksin hädän keskellä. Kuvassa dramatisoidaan asian nuoren miehen näkökulmasta. Kinnunen kertoo, että kuva on saanut maailmalla paljon arvostusta. Siitä huolimatta voitto on hänen mukaansa aina yllätys, vaikka luotto omiin tuotoksiin on kova.

– Ainahan tämä hyvältä tuntuu. Vielä, kun saa omaa maata edustaa, niin onhan tämä kova juttu, Kinnunen kertoo Iltalehdelle.

Myös kampanjaan liittyvä filmi "Yksin" palkittiin alkuvuonna Voitto-kilpailussa, jossa se sai kaksi kultamitalia.

Kokonaisuutena kampanja onnistui hyvin, saavuttaen lähes 2 miljoonan tuoton. Keräyksen tuotoilla autetaan kotimaan vähävaraisia; lapsiperheitä, syrjäytymisvaarassa olevia nuoria ja vanhuksia sekä kaikkia ahdinkoon joutuneita.

Sydämellinen kiitos valokuvaaja Onni Wiljami Kinnuselle ja suunnittelutoimisto Make it Simplelle, jonka ideasta voittoisa kuva sai alkunsa. Hienoksi asian tekee myös se, että molemmat tahot tekivät työn pro bonona hyväntekeväisyytenä. Kiitos myös mediatoimisto Vizeumille sekä muille yhteistyökumppaneille, jotka auttoivat kuvan julkaisemissa eri kanavissa.

• Sosiaaliset kysymykset

• auta ihmistä

Anne Fredriksson

Lehdistön yhteyshenkilö Markkinoinnin ja yritysyhteistyön vastaava (09) 6812 300