Kunnat ja nuoret lääkärit kohtasivat rekrytilaisuudessa Kuopiossa

Lehdistötiedote   •   Elo 28, 2013 09:22 EEST

Ennätysmäärä kuntia ja nuoria lääketieteen kandidaatteja kohtasi toisensa rekrytointitilaisuudessa Kuopiossa. Kunta Etsii Lääkäriä -tilaisuuteen osallistui yli 190 lääketieteen opiskelijaa ja 17 kuntaa.

Tiistaina hotelli Savoniassa järjestetty tilaisuus tuntui todella kiinnostavan lääkäriksi valmistuvia opiskelijoita. Tilaisuudessa jokainen kunta esittäytyi omalla ständillään ja kertoi työmahdollisuuksista. Nuorilla oli mahdollisuus kysyä töistä tai vaikkapa elämästä ja vapaa-ajanviettomahdollisuuksista kunnassa. Osallistujat kuulivat tilaisuudessa myös luennon lääkärin työhyvinvoinnista.

Tänä vuonna neljättä kertaa Kuopiossa järjestetystä tilaisuudesta on tullut monelle kunnalle tärkeä, vuosittainen rekrytointitilaisuus. Tilaisuus on suunnattu lääketiedettä opiskeleville 4-6 vuosikurssilaisille.

Kunta etsii lääkäriä -tilaisuuksia järjestetään vuosittain yliopistopaikkakunnilla Kuopiossa, Turussa, Tampereella, Oulussa ja Helsingissä. Pfizer järjestää tilaisuuden yhdessä kuntien kanssa.

Lisätiedot:

Account Manager Anne Leinonen, Pfizer Oy: 09 430040
Viestintäpäällikkö Anu-Maaria Vaalama, Pfizer Oy: 09 430040

Hyvä terveys on elintärkeää - niin yksilölle kuin yhteiskunnalle. Pfizerin tehtävänä on terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen kaikkialla maailmassa. Yhtenä maailman suurimmista lääkeyrityksistä Pfizerilla on ollut merkittävä rooli lääketieteen kehittämisessä. Työtä on kuitenkin vielä tehtävänä. Pfizer on mukana luomassa uusia, edistyksellisiä lääkehoitoja ja toimintatapoja muiden terveydenhuollon toimijoiden kanssa. Tavoitteenamme on mahdollistaa paras lääkehoito sitä tarvitseville. Maailmassa on arvioitu olevan noin 30 000 eri sairautta. Niistä vain noin kolmasosaan on saatavilla tehokasta hoitoa. Kehitys on vasta alkanut. www.pfizer.fi