Pfizerin eläinlääkeyksikkö listautui itsenäisenä Zoetis-yrityksenä New Yorkin Pörssiin

Lehdistötiedote   •   Helmi 07, 2013 09:43 EET

Pfizerin entinen eläinlääke-liiketoimintayksikkö on listautunut itsenäisenä yrityksenä New Yorkin Pörssiin. Uuden yrityksen nimi on Zoetis. Pfizerin pääjohtajan Ian Readin mukaan käynnissä oleva listautumisanti luo Zoetiksesta maailman suurimman, itsenäisen eläinlääkeyrityksen.

Entisenä Pfizerin eläinlääkeyksikkönä Zoetiksella on yli 60 vuoden kokemus työstä eläinlääkkeiden parissa. Zoetis tutkii, kehittää, valmistaa ja markkinoi eläinten lääkkeitä ja rokotteita lemmikki- ja tuotantoeläimille. Zoetiksen valikoimassa on yli 300 tuotetta.

Pfizer ilmoitti viime vuonna tavoittelevansa listautumisantia eläinlääkeyksikölleen. Se on osa Pfizerin pitkän tähtäimen strategiaa keskittyä ihmisille tarkoitettujen lääkkeiden tutkimukseen ja tuotekehitykseen.

Lisätiedot:
Zoetis Suomi, yksikönjohtaja Outi Wilén, puh. (09) 4300 40

Hyvä terveys on elintärkeää - niin yksilölle kuin yhteiskunnalle. Pfizerin tehtävänä on terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen kaikkialla maailmassa. Yhtenä maailman suurimmista lääkeyrityksistä Pfizerilla on ollut merkittävä rooli lääketieteen kehittämisessä. Työtä on kuitenkin vielä tehtävänä. Pfizer on mukana luomassa uusia, edistyksellisiä lääkehoitoja ja toimintatapoja muiden terveydenhuollon toimijoiden kanssa. Tavoitteenamme on mahdollistaa paras lääkehoito sitä tarvitseville. Maailmassa on arvioitu olevan noin 30 000 eri sairautta. Niistä vain noin kolmasosaan on saatavilla tehokasta hoitoa. Kehitys on vasta alkanut. www.pfizer.fi