PING Helsingin vaikuttajat kehittämässä Tallink Siljan vegaaniruokia

Tallink Silja ja Suomen suurin vaikuttajamarkkinoinnin verkosto PING Helsinki aloittavat vegaanisten ja kasvisruokien kehitysprojektin, joka yhdistää sosiaalisen median ruokavaikuttajat ja Tallink Siljan asiakkaat uudenlaisella tavalla.

- Haluamme Tallink Siljalla vastata paremmin vegaani- ja kasvisruokailijoiden tarpeisiin ja heittäytyä haasteeseen mukaan yhdessä PING Helsingin ja somevaikuttajien kanssa. Kesästä lähtien hellimme kasvissyöjiä, mutta teemme kyseisiä ruokia koko matkustajakirjoa silmällä pitäen. Toivomme, että niin vegaaniset kuin kasvisruokammekin kiinnostavat tasapuolisesti kaikkia matkustajia, kertoo Tallink Siljan ravintolatoimesta vastaava Matti Jämsén.

- Tässä projektissa keskeistä on asiakkaiden ja vegaaniruokailijoiden kuunteleminen ja aitoon palautteeseen perustuva kehitystyö ravintoloissamme. Koko ravintolahenkilökuntamme on projektiin todella sitoutunut, Jämsén kertoo.

Mukana kehitystyössä ovat porkkala-ilmiön luoneet Paju Purovuo ja Minni Väärä Suomen suurimmasta vegaanitubekanava PS Olen vegaanista, veteraanivegaani, Vegekauppa -ketjun perustaja ja Chocochili -ruokablogin kirjoittaja Elina Innanen sekä yhteiskunnallinen bloggaajaa ja ruokavaikuttaja Emmi Nuorgam.

- Juuri julkaistun lukijatutkimuksen mukaan tubettajat ja bloggaajat ovat erittäin merkittävässä roolissa, kun tarkastellaan heidän seuraajiensa ostokäyttäytymistä. He tuntevat yleisönsä hyvin ja ovat oman alansa kokemusasiantuntijoita. Tallink Siljan intresseissä on palvella asiakkaita mahdollisimman hyvin myös tulevaisuudessa, joten siksi otimme somevaikuttajat mukaan jo tuotekehitystyöhön, pohtii PING Helsingin toimitusjohtaja Aku Varamäki.

Tallink Silja on tehnyt pitkäjänteisesti työtä ympäristön hyväksi. Silja Linen laivojen kalahankinnat on jo esimerkiksi vuosien ajan tehty WWF:n Kalaoppaan suositusten perusteella. Vegaanisten ja kasvisruokien kehitysprojekti jatkaa Tallink Siljan vastuullista toimintaa niin ympäristön, eettisen toimintatavan kuin sosiaalisen vastuun näkökulmasta.

Lisätietoja antavat:

Tallink Silja Oy, Head of restaurants Matti Jämsén, matti.jamsen@tallinksilja.com, 0400 729 099

Aku Varamäki, toimitusjohtaja, PING Helsinki Oy, aku@pinghelsinki.fi, 040 034 2234

• Tapahtumat

PING Helsinki on vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijayritys, joka konsultoi ja kouluttaa yrityksiä uuden ajan verkkovaikuttajien kohtaamiseen ja hyödyntämiseen. Kolmannen kerran järjestettävä PING Helsinki Business Festival järjestetään 28.4.2017, ja se kokoaa yhteen 700 koti- ja ulkomaista verkkovaikuttajaa ja markkinointipäättäjää. Tapahtuman keynote-esiintyjänä nähdään Youtube-tähti Casey Neistat (6,4 miljoonaa tilaajaa).

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Helsingissä, Turussa, Tampereella ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä. www.tallinksilja.fi

Inna-Pirjetta Lahti

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Inspiration 0503760824