Plantagenin uudeksi konsernijohtajaksi on nimitetty Olav Thorstad

Plantagenin uudeksi konsernijohtajaksi on nimitetty Olav Thorstad

Norjalainen Olav Thorstad on nimitetty Plantagenin uudeksi konsernijohtajaksi. Plantagen on Pohjoismaiden johtava brändi kasvien ja puutarhatuotteiden alalla, ja sen omistaa Tukholman pörssiin noteerattu sijoitusyhtiö Ratos. Thorstadilla on vahva tuloksellisen johtamisen tausta muun muassa Norgengruppenista. Ennen Plantagenille siirtymistä Thorstad toimi SATS-liikuntaketjun konsernijohtajana, missä hän sai aikaan merkittäviä tuloksia fuusioiden, uusien konseptien ja suurten muutosten kautta.

– Se, mikä minua kiinnostaa erityisesti Plantagenissa, on yrityksen valtava potentiaali sekä nykymallilla johdettuna että liiketoiminnan kehitämisen kautta. Vaikka ala kasvaa hyvin, uskon, että Plantagen voi kehittyä vielä enemmän ja ottaa kantaa myös ympäristökysymyksiin. Pohjoismaiden suurimpana toimijana Plantagenilla on parhaat edellytykset lunastaa suunnannäyttäjän rooli. En kuitenkaan vielä halua suunnitella toimintaa liian pitkälle ennen kuin olen saanut keskustella henkilökunnan kanssa ja kuulla heidän mielipiteensä, mihin suuntaan Plantagenia pitäisi kehittää, toteaa Thorstad.

– Olemme erittäin iloisia siitä, että Olav on lupautunut Plantagenin konsernijohtajaksi. Olemme käyttäneet paljon aikaa ja harkintaa löytääksemme oikean henkilön johtamaan ja kehittämään tulevaisuuden Plantagenia uusien konseptien sekä oikeanlaisen yrityskulttuurin kautta. Työ vaatii vahvaa johtajuutta, jota Olav mielestämme voi tarjota, sanoo Plantagenin hallituksen puheenjohtaja Hilde Britt Mellbye.

Plantagen on Pohjoismaiden johtava brändi kasvien ja puutarhatuotteiden alalla. Yli 140 erityyppisen myymälän sekä alati kasvavan pienempien ja paikallisten kauppojen avulla Plantagen pyrkii jatkuvasti parantamaan ihmisten elämänlaatua kasvien avulla Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. Plantagenin liikevaihto on noin 4 miljardia Norjan kruunua, ja se työllistää 1 000 kasveista innostunutta työntekijää. Vuodesta 2016 lähtien Plantagenin on omistanut Tukholman pörssiin noteerattu sijoitusyhtiö Ratos.

Olav aloittaa Plantagenin konsernijohtajan tehtävissä viimeistään 1. lokakuuta 2019.

Lisätietoja:

Olav Johan Thorstad, puh. +47 932 568 86

Hilde Britt Mellbye, hallituksen puheenjohtaja, puh. +47 997 166 17

Plantagen on Pohjoismaiden johtava brändi kasvien ja puutarhatuotteiden alalla. Yli 140 erityyppisen myymälän sekä alati kasvavan pienempien ja paikallisten kauppojen avulla Plantagen pyrkii jatkuvasti parantamaan ihmisten elämänlaatua kasvien avulla Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. Plantagenin liikevaihto on noin 4 miljardia Norjan kruunua, ja se työllistää 1000 kasveista innostunutta työntekijää. Vuodesta 2016 lähtien Plantagenin on omistanut Tukholman pörssiin noteerattu sijoitusyhtiö Ratos.