PPO-Elektroniikalle tunnustusta Venäjällä tekemästään paloturvallisuustyöstä

Pietarin kaupunginhallitus on antanut tunnustusta PPO-Elektroniikan pitkäaikaisesta paloturvallisuustyöstä Pietarissa. PPO-Elektroniikka on tehnyt yhteistyötä Pietarin kaupungin, paikallisten paloturvallisuusorganisaatioiden sekä viranomaisten kanssa 2000-luvun alusta lähtien.

Pietarin kaupunki ilmaisi antamassaan kunniakirjassa kiitollisuutensa PPO-Elektroniikan toiminnasta paloturvallisuusratkaisujen kehittämisessä ja toteutuksessa.

PPO-Elektroniikka käynnisti suomalaisen Softex Oy:n palosammutusjärjestelmien viennin vuonna 2003.
─ Olemme toimittaneet Venäjälle yli sata järjestelmää. Esimerkiksi Alexandrinsky-teatteri, Ambassador-hotelli sekä useat suuret logistiikkakeskukset kuten Osinovaya Roschan tulliterminaali ja Troitskiy Logopark ovat suojattu palonsammutusjärjestelmillämme. Yhteistyö venäläisten viranomaisten kanssa on ollut sujuvaa, kertoo toimitusjohtaja Timo Ohtonen.
─ Viime aikojen taloudellinen tilanne on hankaloittanut vientiä, mutta jatkuva yhteistyö toimii siitä huolimatta, toteaa Ohtonen tyytyväisenä. Maajohtajana toimiva Boris Rybalchenko työskentelee Pietarin toimistosta käsin.Kansainvälisesti hyväksytty Softex-vesisumusammutusjärjestelmä on vähän vettä käyttävä matalapaineinen sammutusjärjestelmä kiinteistöjen ja laivojen palosuojaukseen. Palo tukahtuu Softex-suuttimilla aikaansaadulla sumulla. Sumu koostuu veden ja Softdrops–sammutusaineen seoksesta. Sammutuksessa käytetty pieni vesimäärä minimoi vesivahingot.

Huom. Uutinen englanniksi ja venäjäksi liitteinä.

Timo Ohtonen
PPO-Elektroniikka Oy