33 Company Oy

33 Company - uusi strategisen markkinoinnin toimisto vuokraa tekijänsä muille

Lehdistötiedote   •   Syys 17, 2014 11:52 EEST

33 Company sekoittaa Suomen konsulttimarkkinaa uudella lähestymisellään markkinointiin. Tammikuussa 2014 aloittaneen yrityksen palvelu sekoittaa vuokrajohtajuutta ja markkinointitoimiston toimintamalleja. 33 Company vuokraa strategisen markkinoinnin osaajia muihin yrityksiin joko yksittäiseen projektiin tai pidemmäksi aikaa. 33 Companyn perustajat Johanna Kontkanen, Riina Tarpila ja Hanna Virtanen ovat karttuttaneet osaamisensa kansainvälisissä ja kotimaisissa bränditaloissa mm. Danonella, Mondelezilla ja Fazerilla.

33 Companyn perustaja Johanna Kontkanen kertoo: "Huomasin aiemmassa roolissani, että markkinointitoimistoilla oli hyviä ideoita, mutta ei aina vaadittavaa liiketoimintaymmärrystä. Nyt konsultoidessa pienempiä yrityksiä, olen puolestani huomannut, että monesta etenkin teknisestä yrityksestä puuttuu markkinointiosaamista. Me tarjoamme sitä markkinointityötä mitä tehdään asiakasyrityksessä. Haluamme palvella asiakasyrityksiä sellaisella omistautumisella kuin mitä he odottavat saavansa parhaimmilta työntekijöiltään. "

Ylempien toimihenkilöiden malli vuokrata omaa osaamistaan onkin yleistynyt jonkin verran viime vuosina ja aihe on noussut esille useasti. Tunnettuus on noussut yhdessä vuodessa 24 %:sta 87,6 %:iin. 33 Companyn malli on osoittanut erityisen kiinnostavaksi pienille ja keskisuurille yrityksille, joilla ei muutoin ole resursseja palkata kokenutta markkinointiosaajaa. 33 Companyn asiakkaina on useita suomalaisia start-up yrityksiä kuten Aqsens ja Skillpixels, jotka hyötyvät 33 Companyn tiimin osaamisesta.

33 Companyn Riina Tarpila jatkaa "Toimimme usein asiakkaan markkinointitiiminä. Asiakkaalla on aina oma vastuutekijä, mutta koko tiimi tulee taustajoukkoihin. Itse tulen aina mukaan strategian kiteytykseen varmistamaan, että yrityksellä on riittävästi asiakasymmärrystä ja se kääntyy myös strategiaan ja tekemiseen. Johanna on puolestaan erikoistunut digitaaliseen markkinointiin."

33 palvelut on ryhmitelty sen mukaan onko kyseessä perinteisempi projekti vai haetaanko ratkaisua pidempiaikaiseen vuokrajohtajuuteen. 33 WORK™ on ratkaisu eritasoisiin strategian, kuluttajaymmärryksen tai digitaalisen markkinoinin haasteisiin, jotka ovat luonteeltaan projektinomaisia. 33 DOER™ on markkinoinnin vuokrajohtajaratkaisu. Osaajan voi vuokrata yrityksen sisälle 1-5pvä/vko 1-12kk ajaksi. 33 TEAM™ on luontevin ratkaisu kun rakennetaan jotain täysin uutta tai muutetaan olemassa olevaan tekemistä isosti. Start-up yrityksen johtaminen kasvuyritykseksi on hyvä esimerkki tilanteesta milloin yritys kaipaa johdon tueksi kokeneita markkinoinnin osaajia. Tiimi toimii osana asiakkaan yritystä räätälöidysti esimerkiksi 6-15kk ajan.

33 Company vahvistui syyskuussa kun kolmaskin perustaja Hanna Virtanen hyppäsi täysipäiväiseksi vuokrajohtajaksi. "Hyppäsimme kaikki yrittäjyyteen kovanluokan yrityksistä, missä urapolut ovat auki maailmalle. Kansainväliset yritykset ovat olleet oma korkeakoulumme markkinointiin, mutta yrittäjyys on tilaisuutemme nähdä miten pystymme soveltamaan ajattelua niin, että voimme luoda jotain uutta. Toteutimme sisäistä yrittäjyyttä jo palkansaajina, siksi hyppy yrittäjyyteen tuntui luontevalta seuraavalta askeleelta."

33 Company on strateginen markkinointitoimisto, joka keskittyy ratkaisemaan liiketoiminnan haasteita osana asiakkaan tiimiä. Yritys on perustettu vuonna 2014 Johanna Kontkasen, Riina Tarpilan ja Hanna Virtasen toimesta. Yritys toimii Helsingissä. Tuotteet 33 WORK™, 33 DOER™ ja 33 TEAM™ ratkovat tuloksellisesti asiakkaan markkinoinnillisia haasteita. www.33company.fi