Editor Helsinki Oy

54% yrityspäättäjistä ilmoitti tietojärjestelmien helppokäyttöisyyden tärkeimmäksi kriteeriksi ICT-hankinnoissa

Lehdistötiedote   •   Marras 09, 2011 12:02 EET

TNS PäättäjäAtlas 2011-jatkotutkimuksena lokakuussa 2011 tehdyn tutkimuksen mukaan tärkeimmäksi ICT-hankintojen hankintakriteeriksi nousi tietojärjestelmän helppokäyttöisyys. Muita hankintakriteerejä olivat mm. riittävä tuki- ja huoltopalvelut, tietojärjestelmän kokonaisratkaisu ja toimintojen ja prosessien tehostuminen. Vasta viidentenä vastaajat ilmoittivat hinnan olevan tärkeä hankintakriteeri.

Kysyttäessä lähitulevaisuuden ICT-investoinneista, suurimmaksi tarpeeksi nousi asiakkuudenhallinta (CRM), taloushallinnon järjestelmät sekä tietoturvaohjelmat ja tietoturvaratkaisut.

Yleisimmin ulkoistettuja ICT-toimintoja vastaajayrityksissä olivat sovelluskehitys, sovellusylläpito sekä järjestelmäkehitys.

Yrityksiltä kysyttiin myös tietojärjestelmiin liittyviä tarpeita ja kehitysehdotuksia ICT-palveluiden tarjoajille. Kehitysehdotukset koskivat mm. synkronointia eri järjestelmien välillä, mobiilipalveluita, pilvipalveluita sekä suomenkielistä palvelua.

Lue lisää tutkimuksesta Asiantuntijakanava Editorista, www.editori.fi.

Lisätietoa Editori-asiantuntijakanavasta: Toimituspäällikkö Nora Helanto | p. 09 4241 2225 | nora.helanto(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi