6pack musiikkiteatteriryhmä

6Packshow On Broadway Lappeenrannan kaupunginteatterissa

Lehdistötiedote   •   Loka 15, 2012 08:44 EEST

6Pack musikaalicabaree sai alkunsa Marco Bjurströmin hullunnerokkaasta ehdotuksesta. Ryhmä on kahdeksanvuotisen uransa aikana kehittänyt oman, kansainvälistä tasoa olevan tyylinsä tarjota estradiviihdettä. Kun samaan pakettiin paketoidaan laulun, tanssin ja teatteri- ilmaisun keinoilla leikittelevä ensemble, saadaan tulokseksi Suomen oloissa ainutlaatuinen ryhmä.

Yrityksille tehtävien räätälöityjen ohjelmistojen lisäksi 6Pack haluaa levittäytyä koko kansan tietoisuuteen ja saataville. Tässä valtakunnallinen TEKIJÄ-Teattereiden kiertuejärjestelmä- hanke on odotettu mahdollisuus. Ympäri Suomea kiertänyt, kotimaisia ja kansainvälisiä vieraita eri tilaisuuksissa viihdyttänyt kokoonpano esiintyy nyt ensi kertaa Lappeenrannassa 18.10.2012 suurelle yleisölle. Aiemmin On Broadway -show on otettu hurmiolla vastaan Hyvinkääsalissa, Musiikkiteatteri Kapsäkissä Helsingissä, Palatsiteatterissa Tampereella, Salon teatterissa, Samppalinnan kesäteatterissa Turussa sekä Kouvolan teatterissa.

6Pack tarjoaa illan aikana monipuolisen showkokonaisuuden Broadway musikaalien hurmaavasta maailmasta. Kaikkien tuntemia klassikoita ja myös tuoreempia tuttavuuksia, 6Packin tapaan taiteiltuina, liikkuen vaivattomasti tyylistä ja tunnelmasta toiseen. Laulua, tanssia, tulkintaa ja yllätyksiä! Rakkautta, huumoria ja vaikeita parisuhteita! Tämä on loistava tilaisuus kuulla musikaalimaailman parhaat palat yhdellä kertaa.

6Packin musikaaliartistit ovat yksilöinä tuttuja useista isojen talojen musikaaleista, mm. tällä hetkellä Viulunsoittaja katolla/ Helsingin Kaupunginteatteri, Rent/ Aleksanterin teatteri sekä Aie/ Kansallisteatteri. Ryhmän vierailut TV-ohjelmissa kuten Bumtsi Bum ja Tanssii Tähtien Kanssa ovat myös herättäneet ihastusta ja kiinnostusta suuressa yleisössä. Ryhmän koreografin Peter Pihlströmin kädenjälkeä nähdään myös Nelosen Dancessa. Sami Paasilan kansantanssitaidot pääsivät niinikään loistoon ja suuren kansan tietoon viime viikon Dancen ohjelmassa. Pianisti Jukka Nykästä voi lisäksi kuulla juuri julkaistavalla uudella soololevyllä - Nykänen kansanlaulujen kimpussa. Julkistamistilaisuus on perjantaina 19.10.2012.

6Pack Lappeenrannassa: Mikko Jokinen, Pauliina Kiuru, Kaisu Kurki, Timo Kurvi, Sami Paasila, Annina Rubinstein ja pianossa Jukka Nykänen.

Lisätietoja www.6pack.fi tai Annina Rubinstein p. 050-548 1929

Kouvolan Sanomien arvostelu 6.10.2012 esityksestä Kouvolan teatterissa:

Musikaalinumerot tanssittivat katsomoa (Kouvolan Sanomat 10.10.2012)

Vierailunäytös Kouvolan teatterissa 6. lokakuuta.

Sääli heitä, jotka eivät olleet paikalla, mutta rakastavat musikaaleja ja showtanssia. Me, jotka olimme läsnä, tanssimme katsomossa.

6Pack-ryhmän Broadway-musikaalien tutuista korvamadoista ja ihan vieraistakin biiseistä koostuva show tarjoaa ilottelua likipitäen kaikille aisteille. Oivallisten, aina korkeatasoisesti mutta usein ihastuttavan anarkistisesti tai muuten vain huumorinäkökulmasta tulkittujen kappaleiden kavalkadista kasvaa muikea kaari.

Koreografiat — arvuuttelen niiden takana piileskelevän Peter Pihlströmin — ovat kauttaaltaan hienoja. Liikekieli on räätälöity kullekin esiintyjälle niin, että se istuu, täysin riippumatta siitä, tehdäänkö steppiä vai diskoa. Naiset laulavat kuin satakielet, mikä ei tarkoita, että miehet olisivat jotenkin heikompia.

Musiikillisen ja tanssillisen ilmaisun saumaton yhdistäminen tulostuu öljytysti etenevinä kohtauksina, joiden välille syntyy energiaa hehkuva jännite, kiitos hyvässä rytmissä vaihtuvien tunnelmien.

Nokkela Steam Boat (musikaalista The Pajama Game) höyrytussahduksineen, verraton nahkapöksyversio Sound of Musicin suloisimmista sävelistä ja dramaattinen mustasukkaisuusmurhien kokoelma Cell Block Tango (Chigago) nousivat ensimmäisen puoliajan kohokohdiksi. Jälkimmäinen puoliaika olikin sitten pelkkää juhlaa.

Ehkä kokoonpanon salaisuus piilee yksinkertaisesti rautaisessa ammattitaidossa. Pianisti Jukka Nykänen on omanlajisensa virtuoosi, joka seuraa ensembleta kuin hengittäisikin samaan tahtiin. Jokainen kuudesta laulavasta ja tanssivasta jäsenestä laulaa ja tanssii, on ehkä parempi jommassakummassa lajissa, mutta silti riittävän taitava molemmissa. Tyylilajien ja ilmaisukeinojen hallinta on joka tapauksessa erinomaista.

Anna-Maija Järvi-Herlevi