A-lehdet Oy

A-LEHDET TEKI VAHVAN TULOKSEN

Lehdistötiedote   •   Helmi 23, 2011 21:38 EET

A-lehdet-konserni paransi tulostaan vuodesta 2009 vuoteen 2010 lähes 54 %. Konsernin tulos ennen veroja 2010 oli 4,9 miljoonaa euroa (3,2 milj. vuonna 2009), 1,7 miljoonaa euroa edellisvuotta enemmän. Liikevaihto vuonna 2010 oli konsernissa 91,2 miljoonaa euroa. Emoyhtiö A-lehdet Oy:n tulos ennen veroja oli 4, 6 miljoonaa euroa (2,9 milj. vuonna 2009) ja liikevaihto 70,7 miljoonaa (72,2 milj. vuonna 2009). Henkilöstöä tuloksen tekoon kannusti palkitseva tulospalkkiomalli ja hyvän tuloksen tekoon osallistuivat kaikki: A-lehdet-konserni maksaa koko henkilökunnalle tulospalkkiota vähintään 800 euroa/henkilö

A-lehtien toimitusjohtaja Olli-Pekka Lyytikäinen on kehitykseen tyytyväinen: "Lehtiemme tilausmyynti saavutti tavoitteensa ja kestotilausten määrä kasvoi lähes kaikilla lehdillämme, mikä osaltaan paransi kannattavuutta. A-lehdissä tulosparannukseen vaikutti prosessien tehostaminen ja toiminnan kehittäminen".

Kuluttajat tilasivat viime vuonna aikakauslehtiä vilkkaasti, mikä näkyi A-lehdissä myönteisenä kasvuna ja säännöllisten lukijoiden määrän nousuna: levikki nousi kahdestatoista tarkastetusta lehdestä yhdeksällä. Asumisenlehdillä (Avotakka, Meidän Mökki, Meidän Talo ja ViherPiha) levikit kasvoivat yhteensä 3,4 % ja naistenlehdillä (Eeva, Kauneus & Terveys ja Voi hyvin) 7,5 %. Yhteensä yhtiön levikit kasvoivat 1,5 %. "Kasvaneisiin lukuihin vaikutti varmasti jatkuvasti uudistuvat lehtemme ja niiden korkealaatuinen taso. Uskomme nousevien levikkien myös auttavan mediamyynnin kääntymisessä kasvuun", kertoo Lyytikäinen.

Emoyhtiön lisäksi A-lehdet-konserniin kuuluvat Markkinointiviestintä Dialogi Oy ja Image Kustannus Oy. Lyytikäinen kertoo, että asiakas- ja sidosryhmälehtiä julkaiseva Dialogi on kovassa vireessä, se on saanut useita merkittäviä uusia asiakkuuksia ja on tänä päivänä oman alansa markkinajohtaja.

Lisätiedot: A-lehdet Oy:n toimitusjohtaja Olli-Pekka Lyytikäinen, p. 09 759 6546

LIITE: A-lehdet Oy levikit 2010

A-lehdet-konserni on mediatalo, jonka muodostavat A-lehdet Oy, Markkinointiviestintä Dialogi Oy ja Image Kustannus Oy. Henkilöstöä konsernissa on 474. Konsernin julkaisuja ovat Apu, Avotakka, Demi, Eeva, Image, Kaikkien aikojen Joulu, Kauneus & Terveys, Lily.fi, Maku, Meidän Mökki, Meidän Talo, Mondo, Soundi, Tuulilasi, Urheilulehti, ViherPiha, Voi hyvin, ApuKrypto ja ApuRistikot.