A-lehdet Oy

A-lehtien uusi verkkomedia Lily ylittämässä odotukset

Lehdistötiedote   •   Helmi 14, 2011 22:03 EET

A-lehtien tänään virallisesti lanseerattava verkkomedia Lily on saanut jo ennakkoon lentävän lähdön. Sivustosta avattiin tammikuussa avoin beta-versio. Vauhdikkaan alun perusteella Lilyn kävijämäärä on ylittämässä odotukset.

Lily on julkaisu 18–34-vuotiaille naisille. Se muodostuu blogeista eli palstoista ja niille luoduista jutuista. ”Lily on päivittäin elävä, aktiivinen verkkomedia, joka yhdistää aikakauslehtimäistä, blogimaista ja keskustelumaista sisältöä”, kertoo Lilyn toimituspäällikkö Kati Toivanen. ”Medialta vaaditaan nykyisin vahvaa ja aktiivista vuorovaikutteisuutta sekä kontaktia tekijöiden ja lukijoiden kesken. Lily vastaa tähän tarpeeseen.”

"Vuoden 2011 loppuun mennessä tavoittelemme 38 000 viikkokävijää. Viidakkorumpu on toiminut niin tehokkaasti, että tavoite näyttää tässä vaiheessa enemmän kuin realistiselta”, kertoo A-lehtien julkaisujohtaja Anne Lyytikäinen-Palmroth.

Toimitettua verkkosisältöä arvostetaan, mutta samalla halutaan osallistua

”Blogien seuraaminen on arkipäivää isolle osalle kohderyhmää, mutta niiden pitäminen ei ole yhtä yleistä. Olemme ilahtuneita siitä, että Lilyyn on lyhyessä ajassa syntynyt suuri määrä monipuolisia ja aktiivisia palstoja”, Kati Toivanen kertoo. Käyttäjien antama palaute antaa vahvoja viitteitä siitä, että uudenlaiselle sosiaalisen median muodolle on tilausta. ”Lily tarjoaa käyttäjilleen helpon tavan luoda huomattavasti enemmän sisältöä kuin Facebookissa, mutta palstan pitäminen Lilyssä on helpompaa ja yhteisöllisempää kuin perinteinen bloggaus”, kertoo Toivanen.

Lily on media, jota luodaan yhdessä. Kohderyhmä kaipaa kuitenkin myös toimitettua sisältöä. Sitä Lilyssä tekevät A-lehdissä istuva toimitus sekä monipuolinen joukko avustajia. Mukana on Suomen parhaita bloggareita ja mielenkiintoisimpia uusia tekijöitä.

Monipuolisuus on Lilyn vahvuus

"Lukijat löytävät samalta sivustolta parhaita ihmissuhdejuttuja, sisustuskuvia ja päivän puheenaiheita ja törmäävät laadukkaisiin resepteihin ja kulttuuriaiheisiin”, valottaa Kati Toivanen. ”Lehdissä tällainen lukijaa varten monipuolisesti räätälöity sisältö on arkipäivää, mutta verkosta vastaava on puuttunut", toteaa Toivanen.

Lisätietoja antavat Lilyn vt. päätoimittaja, A-lehdet Oy:n julkaisujohtaja Anne Lyytikäinen-Palmroth,

050 414 4344,

anne.lyytikainen-palmroth@a-lehdet.fi ja
Lilyn toimituspäällikkö Kati Toivanen, 050 414 4531, kati.toivanen@a-lehdet.fi