Maksuturva

Aamiaistilaisuudessa keskusteltiin yritysten online- ja monikanavaratkaisuista

Lehdistötiedote   •   Marras 25, 2010 12:35 EET

Scandic Hotel Simonkentässä 9. marraskuuta 2010 järjestetyssä Maksuturvan aamiaistilaisuudessa kuultiin mielenkiintoisia puheenvuoroja jälleenmyyntiverkostoihin liittyvistä online-ratkaisuista ja niihin kytketyistä logistiikkamalleista. Yhtenä mielenkiintoisena teemana oli myös verkkokaupan brändäys sekä monikanavaisuus. Monikanavaisen liiketoiminnan konkreettisena esimerkkinä esiteltiin eKioski Showroom -konsepti, joka oli tällä kertaa varustettu Haltin tuotevalikoimalla.

Maksuturvan aamiaistilaisuuden kumppaneina toimivat Vilkas Group, Hanakat, Matkahuolto ja Halti

Hotelliaamiaisen ja tilaisuuden avauksen jälkeen Timo Korvenoja Vilkas Groupista aloitti seminaarin varsinaisen osuuden mielenkiitoisella kertomuksellaan Hanakat LVIS-ketjun verkkokaupparatkaisusta. Korvenojan puheenvuorossa kuultiin miten suurille jälleenmyyntiketjuille voidaan rakentaa tehokas verkkokaupparatkaisu, joka huomioi niin yksittäisen yrittäjän kuin ketjuohjauksenkin tarpeet.

Esimerkkinä toimi 80 itsenäisen yrittäjän muodostama Onninen Oy:n hallinnoima jälleenmyyntiketju Hanakat. Korvenoja kertoi myös kuinka maksamiseen liittyvät haasteet saatiin tehokkaasti ratkaistua Maksuturvan palvelukokonaisuuksia hyödyntäen.

Korvenojan puheenvuoroa seurasi Matkahuolto Oy:n Erkki Vehmanin esitys logistiikkaratkaisuista.

Vehman kertoi jälleenmyyntiverkoston ja yksittäisen verkkokaupan logistiikan eroista ja alan trendeistä. Puheenvuorosta selvisi, ettei suuryritysten pitkälle kehitetyt perinteisen kivijalkakaupan logistiikkaprosessit automaattisesti tue verkkokaupan ja monikanavaisuuden vaatimuksia.

Lyhyen tauon jälkeen siirryttiin sähköisen kaupan palveluntarjoajista kauppiaiden maailmaan kun Ceesta Oy:n Taru From kertoi onnistuneen verkkokauppakonseptin luomisesta, verkkokaupan brändäyksestä ja monikanavaisuuden huomioimisesta. From esitteli mielenkiinoisen tarinan siitä, kuinka Ceesta Shop:ia lähdettiin rakentamaan liikeideasta kohti monikanavaista kaupparatkaisua. Kuulijat saivat paljon konkreettisia neuvoja siitä mitä kannattaa ottaa huomioon kun rakentaa verkkokauppaa, jonka palvelutasolle ja luotettavuudelle halutaan asettaa korkeat tavoitteet ja lisäksi vielä huomioida monikanavaisuuden haasteet.

Aamupäivän päätteeksi Maksuturvan Jacob Segercrantz esitteli Haltin tuotteilla varustettua eKioski Showroom:ia. Esityksessä kuultiin kuinka eKioski Showroomin avulla voidaan rakentaa niin sanottuja kaupan miehittämättömiä kylmäasemia, jotka tekevät kaupankäynnistä kustannustehokkaampaa ilman suuria paikallisia varastoja sekä henkilöstötarvetta. Segercrantz kertoi näkemyksensä siitä miten monikanavaisuus tulee olemaan läsnä vähittäiskaupassa ja miten eKioskin avulla voidaan viedä oma liike ja sen brändielämys helposti sinne missä ostajat ovat.

Maksuturva kiittää kaikkia puhujia ja vieraita hienosta tilaisuudesta ja mielenkiintoisista keskusteluista.

Puhujien esitykset ladattavina versioina (pdf):

eKioski Showroom esite:

Suomen Maksuturva Oy on sähköisen kaupankäynnin maksujenvälitykseen erikoistunut palveluyritys. Tarjoamme verkko-ostamiseen turvallisen ja asiakas-ystävällisen maksuratkaisun. Toimimme puolueettomana osapuolena ostajan ja myyjän välillä.