SEK Public Oy

Accenture ja DnB NOR solmivat viisivuotisen sovellusulkoistussopimuksen

Lehdistötiedote   •   Loka 13, 2010 14:52 EEST

Accenture on solminut viisivuotisen sovellusulkoistussopimuksen Norjan suurimman finanssikonsernin DnB NORin kanssa. Sopimus kattaa DnB NORin henki- ja eläkevakuutustoimintojen sovellusten kehittämisen, käyttöönoton ja ylläpidon Norjassa.

Sopimuksen myötä Accenture kehittää ja ylläpitää DnB Nordin uusia ja olemassa olevia henki- ja eläkevakuuttamisen liiketoimintasovelluksia. Yhteistyön ansiosta DnB NOR pystyy palvelemaan asiakkaitaan paremmin sekä kasvamaan tärkeillä toimialoilla. DnB NORin IT-kustannukset myös pienenevät.

"Maksuperusteisten järjestelmien liiketoiminnassa korkealaatuisella talousneuvonnalla ja vankalla kokemuksella varainhallinnasta on erittäin tärkeä osa", toteaa Runar Holen, DnB NOR'in toimitusjohtaja ja DnB NOR'in henki- ja eläkevakuutus Vitalin tietohallintojohtaja. "Accenture hoitaa toimintojemme edellyttämän sovellustuen huippulaadukkaasti, ja me voimme keskittyä tarjoamaan innovatiivisia tuotteita, jotka soveltuvat asiakkaittemme tarpeisiin jatkuvasti kehittyvillä eläkesäästämisratkaisujen markkinoilla. Accenturella on 20 vuoden kokemus sovellusten ulkoistuspalveluista ja laaja tietämys eläkevakuutustoimialalta. Nämä tekijät tekevät Accenturesta erinomaisen yhteistyökumppanin."

"Ulkoistamalla sovelluskehityksensä ja sovellusten hallinnan Accenturelle DnB NOR pystyy entistä paremmin keskittymään asiakkaittensa tarpeisiin ja hallinnoimaan heidän maksuperusteisia järjestelmiään kustannustehokkaammin", sanoo Accenturen Financial Services johtaja Martin Fuhr Bolstad. Accenture ja DnB NOR ovat tehneet yhteistyötä yli 15 vuoden ajan, ja me haluamme jatkaa DnB NOR'in auttamista vahvistamaan asemaansa Norjan henki- ja eläkevakuutusmarkkinoilla."