BCD Travel Finland

Advito ja BCD Travel allekirjoittavat alan johtavan sopimuksen Ciscon kanssa uuden Total Collaboration Management -käytännön lanseeraamiseksi

Lehdistötiedote   •   Touko 10, 2016 15:43 EEST

BCD Travel ja sen konsultointiyritys Advito ovat allekirjoittaneet Ciscon kanssa markkinointisopimuksen, jolla pyritään lisäämään virtuaaliyhteistyöratkaisujen käyttöä.

Sopimus tekee BCD Travelista johtavan matkahallintoyrityksen, joka hyödyntää verkko- ja yhteistyöteknologiaa liikematkustusohjelmiin sijoitetun pääoman tuoton lisäämiseksi. Lisäksi BCD Travelista tulee johtava taho, joka auttaa yrityksiä saavuttamaan suuremman tasapainon työn ja yksityiselämän välillä lahjakkuuksista kilpailtaessa.

”Virtuaaliset yhteistyöratkaisut voivat nyt tehokkaasti korvata matkustamisen monissa tapauksissa”, kertoo April Bridgeman, BCD Travelin varatoimitusjohtaja ja Adviton toimitusjohtaja. ”On syntymässä uusi toimintatapa, jossa päätetään kokonaisvaltaisesti ja strategisesti, mihin kokouksiin kannattaa matkustaa ja mihin kokouksiin on parasta osallistua virtuaalisesti.”

”Matkustamisen välttäminen on ilmeinen hyöty videon käyttämisestä, mutta on olemassa paljon muitakin etuja kuin se, ettei tarvitse kiirehtiä lentokentälle”, huomautti Andre Smit, Ciscon maailmanlaajuisen yhteistyömyyntiorganisaation johtaja. ”Koska yli 45 % viestinnästä on visuaalista, kohtaaminen mahdollisimman usein kasvotusten parantaa viestintää. Laadukkaaseen videopuheluun osallistujat kokevat olevansa samassa huoneessa, mikä auttaa luomaan hyvän suhteen osallistujien välille. Tämä on tärkeää etätyöntekijöille, tavattaessa kumppaneita ja asiakkaita sekä tehtäessä yhteistyötä myyjien ja tavarantoimittajien kanssa.”

Keskeisenä osana sopimusta Advito on kehittänyt tehokkaan palvelun yrityksille lisäämään tietoisuutta virtuaaliyhteistyömahdollisuuksista ja näiden mahdollisuuksien käyttöä. Näin voidaan vähentää matkakuluja tai käyttää rahat oleellisiin matkoihin. Uudella Total Collaboration Management -käytännöllä pyritään lisäämään työntekijöiden tyytyväisyyttä ja parantamaan tehokkuutta kaikenlaisessa työntekijöiden yhteistyössä. Esimerkkejä:

• kohtuullisten ja tarkkojen yritystavoitteiden asettaminen matkakustannusten säästämiseksi tai rahojen käyttämiseksi oleelliseen matkustamiseen
  • työntekijöiden sisällyttäminen prosessiin, jotta he voivat päättää, milloin heidän pitäisi mennä kokoukseen tai pysyä paikallaan
  • työntekijöiden jäämisen helpottaminen
  • edistyksen mittaaminen matkan varrella.

Tämä hiljattain Ciscon kanssa solmittu sopimus seuraa markkina-analyysia, joka osoittaa jatkuvaa ja voimakasta yhteistyöteknologioiden kasvua. Advito suoritti lokakuussa 2015 kyselyn 442 travel managereille. Kyselyssä todettiin, että

• 76 % työskenteli yrityksissä, jotka jo hyödyntävät videoneuvotteluja
  • 24 % käytti huippuluokan immersiivisiä järjestelmiä, kuten etäläsnäoloa
  • 81 %:lla on pääsy joko videokokouksiin tai Telemaattiseen läsnäoloon.

BCD Travel ja Advito ovat varmoja, että useat tekijät lisäävät virtuaaliyhteistyön hyväksyntää businessasiakkaiden keskuudessa:

• Paremmat hinnat – Hinnat ovat laskeneet nopeasti ja joitain lähtötason tuotteita on saatavilla ilmaiseksi.
  • Enemmän vaihtoehtoja – Organisaatiot voivat valita erilaisia työkaluja täyttämään kaikki virtuaaliyhteistyön tarpeet eri hintaluokissa. Yritykset voivat hyödyntää laajempaa valikoimaa monikäyttöisistä konferenssijärjestelmistä, jotka ovat kannettavia ja paljon halvempia kuin immersiiviset järjestelmät, mutta tarjoavat paljon parempia kokemuksia kuin vanhat videoneuvottelujärjestelmät.
  • Se on nykyaikaa – Videokokouksista on tullut normi, kun useimmissa digitaalisissa laitteissa on kameroita ja sovelluksia, kuten FaceTime, Skype ja Google Hangouts.
  • Parannettu käyttäjäkokemus – Tekniikka on parantanut äänen- ja kuvantoistoa. Järjestelmien käyttö on nyt myös helpompaa, joten työntekijät voivat käyttää laitteita ilman teknikoihin turvautumista. Pilvipohjaisella silloitustekniikalla voidaan muodostaa helposti yhteys erilaisiin tuotteisiin.
  • Enemmän etätyöntekijöitä – Yrityksen työntekijät työskentelevät entistä useammin eri paikoissa, joko kotona tai muissa maissa. He voivat työskennellä helpommin yhdessä virtuaaliyhteistyön avulla.

”Kun organisaatiot tuntevat paremmin erilaisen ammatillisen yhteistyön kustannukset ja hyödyt, tuottavimman ratkaisun valitsemisesta tiettyä tilannetta varten tulee entistä strategisempaa”, sanoi Wendy Prewitt, BCD Travelin globaalin liiketoiminnan kehittämisen varapuheenjohtaja. ”Matkustuspuolen johtajilla on laaja kokemus työntekijöiden auttamisesta tekemään oikeita varausvalintoja, ja tämä rooli korostuu myös virtuaalisten vaihtoehtojen hallinnassa. Tämä sisältää matkustuksen integroinnin: autetaan työntekijöitä päättämään, pitäisikö heidän lähteä työmatkalle. Ennen kaikkea se tekee jäämisestä helpompaa.”

- L O P P U -

About Advito

Advito is the travel industry’s most progressive consultancy, enabling procurement leaders to modernize their approach to managing the travel and meetings spend category. Led by a unique team of multi-disciplinary experts and thought leaders, we work with both clients and suppliers to push the boundaries of traditional air and hotel sourcing and strategic meetings management for higher program returns. We provide advisory, procurement and outsourcing services in the area of corporate travel sourcing, expense and meetings management, along with RFP development and management; benchmarking and vendor management services. We minimize our clients’ travel spend and maximize their travel program value in a data-rich, consumer empowered world. Headquartered in Chicago, Advito operates in key business markets around the world.
For more information, visit www.advito.com.

About BCD Travel
BCD Travel helps companies make the most of what they spend on travel. For travelers, this means keeping them safe and productive, and equipping them to make good choices on the road. For travel and procurement managers, it means advising them on how to grow the value of their travel program. In short, we help our clients travel smart and achieve more. We make this happen in 110 countries with more than 12,000 creative, committed and experienced people. And it’s how we maintain an industryleading client-retention rate of 97%, with 2015 sales of US$23.8 billion.
For more information, visit www.bcdtravel.com.

About BCD Group
BCD Group is a market leader in the travel industry. The privately owned company was founded in 1975 by John Fentener van Vlissingen and consists of BCD Travel (global corporate travel management), Travix (online travel: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen and Vayama), Park 'N Fly (off-airport parking) and joint ventures Parkmobile International (mobile parking applications) and AERTrade International (consolidating and fulfillment). BCD Group employs over 12,500 people and operates in 110 countries with total sales of US$ 25.6 billion, including US$ 10 billion in partner sales.
For more information, visit www.bcdgroup.com.