YIT Oyj

Lehdistötiedote   •   Marras 12, 2013 08:00 EET

YIT:n messukohteena Maailmanpylväs Jyväskylän Asuntomessuilla

Äijälänranta – vain taivas rajana

Äijälänranta on uusi asuinalue Jyväsjärven rannalla, vastapäätä Lutakon kaupunginosaa. Äijälänrannan maamerkiksi, aivan Jyväsjärven rantaan nousee kolme 13-kerroksista tornitaloa, joiden suunnittelusta YIT järjesti arkkitehtikilpailun.  Voittajaksi valittiin Arkkitehtitoimisto JKMM Oy. Kolmen tornin sarja muodostaa veistoksellisen, arkkitehtonisen teoksen vastapariksi Lutakon tornitaloille.

Torneista ensimmäinen, Maailmanpylväs on YIT:n asuntomessukohde ensi kesänä.  Maailmanpylväässä on 13-kerrosta ja 52 asuntoa kooltaan 33,5 neliöstä 110 neliöön.

Maailmanpylvään parvekkeet avautuvat Jyväsjärven maisemiin.  Parvekkeet ovat suuria ja kauttaaltaan puuverhoiltuja.  Parvekeseinät ovat kokonaisuudessaan lasia ja parvekkeille kuljetaan suurten, valoisien lasiliukuovien kautta. Parvekekaiteet ovat niin ikään kokonaan lasia, käsijohdetta lukuun ottamatta.

Messuasuntojen teemana on kolme fiktiivistä persoonaa, joista jokaiselle on suunniteltu tyyliin sopiva koti. Sisustussuunnittelijana on Milla Alftan.

·  The Drama Queen - sinkkunaisen maailmaa tyylikkäästi liioitellen. Sisustuksessa kiiltävää pintaa, vaaleita ja pehmeitä värejä sekä ylellisiä materiaaleja.  Erikoisuutena Drama Queenin asunnossa on tilava pukeutumishuone.

·  Viherperhe - tiedostava, fiksu, ekoileva ja kotoileva lapsiperhe. Sisustuksessa luonnonmukaisia materiaaleja, värikkyyttä ja kierrätystavaraa. Erikoisuutena Viherperheen asunnossa on puutarha parvekkeella.

·  Äijä – vapautta rakastava miehinen mies, musamies, sosiaalinen, rento velikulta.  Sisustuksen tyyli tumma ja maskuliininen. Erikoisuutena Äijän asunnossa on viimeisintä hifi-tekniikkaa sekä oma baari.

YIT rakentaa Äijälänrantaan kolmen tornitalon lisäksi 10 matalampaa kerrostalokohdetta vuosina 2013-2020.

Kuvamateriaalia:

www.yitkoti.fi/äijälänranta

Lisätietoja: rakennuttajapäällikkö Seija Takanen, YIT Talonrakennus Jyväskylä,
puh. 040 519 5732 tai seija.takanen@yit.fi

YIT on edelläkävijä rakennusalalla. YIT luo houkuttelevampaa ja kestävämpää kaupunkiympäristöä rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. YIT:llä on yli 100 vuoden kokemus ja vahva markkina-asema: se on Suomen suurin asuntojen rakentaja ja Venäjällä suurin ulkomainen asuntorakentaja. Vuonna 2012 yhtiön liikevaihto oli noin 2,0 miljardia euroa. YIT toimii seitsemässä maassa työllistäen yli 6 000 henkilöä.Tavoitteena on olla johtava eurooppalainen hankekehittäjä, rakentaja ja palveluntarjoaja, joka luo arvoa vastuullisesti yhdessä sidosryhmiensä kanssa. Pyrimme entisestään parantamaan laatuamme ja asiakaspalvelua sekä tuomaan kuluttajille jatkuvasti uusia, innovatiivisia asumisen ratkaisuja. Menestyksemme perustuu ennen kaikkea ammattitaitoisen henkilöstöön ja osaamisen jatkuvaan kehittämiseen.YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.
www.yit.fi