Tempur Sealy Suomi Oy

​Älymateriaalia vuoteessa – helpotusta helteellä nukkumiseen

Lehdistötiedote   •   Syys 01, 2014 09:00 EEST

Kesähelteet ovat useimpien mielestä tervetullut ilmiö tähän pitkistä ja kylmistä talvista nauttivaan pohjoiseen maahamme. Kuitenkin kesäinen lämpöaalto vie armotta monien yöunet, hikisenä lakanoissa pyöriminen on tuttua liian monelle meistä. Lisäksi valtava määrä suomalaisia kärsii näistä samoista oireista ympäri vuoden. Hyvien unien ystävien iloksi älymateriaalit ovat murtautuneet myös makuuhuoneisiin, tarjoten laadukkaampaa yöunta kuumillakin keleillä.

Useat tutkimukset* ovat osoittaneet, että uudenlaiset kehon lämpöön reagoivat ja painetta vähentävät patjamateriaalit ovat nukkumisergonomialtaan parempia verrattuna perinteisiin ratkaisuihin. Nyt markkinoille on tullut entistä kehittyneempi patjamateriaali: TEMPUR Climate Material (TCM), jonka tekniset ominaisuudet tuovat ratkaisun myös kuumiin kosteisiin kesäöihin.

TEMPURin kehittämä uusi älykäs patjamateriaali koostuu niin kutsutuista avoimista soluista. Yhdessä 3D-muotoillun päällisen kanssa tämä avoin solumateriaali parantaa kosteuden ja ylimääräisen lämmön poistumista. Näin nukkujan kehon ja patjan väliin muodostuu ihanteellinen mikroilmasto, joka auttaa säilyttämään viileämmän tunteen nukkumisen aikana. Uudet entistä älykkäämmät materiaalit mahdollistavat nukkumisen rauhallisemmin, raikkaammassa vuoteessa ja heräämättä epämukavaan oloon. Uutta teknologiaa hyödyntävät TEMPURin Breeze patjat lanseerattiin tänä kesänä.

TEMPUR todistaa, että niinkin arkiselta tuntuvien asioiden kuin sängyn, patjan ja tyynyn kehitys ei suinkaan ole pysähtynyt paikoilleen. Pitkäjänteinen tuotekehitys, sekä uusien materiaalien ja teknologioiden tehokas hyödyntäminen tuottavat entistä parempia ratkaisuja ja tuotteita, jotka tukevat ihmisten hyvinvointia auttaen jokapäiväisessä jaksamisessa.

TEMPUR Breeze mallisto

TEMPURin uutta teknologiaa hyödyntävää Breezepatjaa on saatavana kahta eri paksuutta: 22 cm ja 27 cm. Molemmista paksuuksista voi valita myös omaan nukkumisergonomiaansa sopivan tuntemuksen – tykkäätkö nukkua voimakkaasti tukea antavalla Original patjalla vai sopiiko ihanan pehmeä Cloud sinulle paremmin? Perinteisen jouston tunteen ystävän ratkaisu on Sensation. Kaikki patjat antavat vertaansa vailla olevan tuen mutta niiden pinnan tuntu on erilainen. Nyt kaikki nämä tunteet ovat saatavilla myös viilentävällä Breezeominaisuudella. Klikkaa tästä ja lue lisää TEMPUR® Breeze™ .patjamallistosta.

perinteisen tyynyn muotoinen mutta jonka TEMPUR täyte muotoutuu yksilöllisesti, antaen tukea niskalle ja samalla vähentäen paineen tuntua. Tyynystä on tarjolla kolmea eri pintapehmeysvaihtoehtoa: voimakkaasti tukea antava ja hieman korotettu Firm, puolipehmeä Medium ja pehmeä Soft joka on myös matalin malli.

Yhteystiedot

Vuoden Fysioterapeutti 2013, Riku Nikander, p. 0408054818, riku.p.nikander@jyu.fi
Puheenjohtaja Heli Mesiäinen, Suomen Fysioterapeutit ry, p. 0987704714, heli.mesiainen@suomenfysioterapeutit.fi
Aluemyyntipäällikkö, fysioterapeutti, Juha Borodulin, Suomen Tempur, p. 0468783378, juha.borodulin@tempur.fi

Suomen Fysioterapeutit – Finlands Fysioterapeuter ry on kaikkia Suomessa laillistettuja fysioterapeutteja ja fysioterapian opiskelijoita yhdistävä ammatillinen järjestö. Jo yli 60 vuoden ajan liitto on vaikuttanut aktiivisesti sosiaalija terveydenhuollon, kuntoutuksen ja fysioterapian alueella. Järjestössä on yli 8 000 jäsentä. www.fysioterapia.net

TEMPUR tunnetaan tutkitusti hyvinvointia edistävistä, kehonlämmön tunnistavasta materiaalista valmistetuista patjoista ja tyynyistä. TEMPUR tuotteita myydään lähes 80 maassa. TEMPUR+Sealy Suomi Oy on osa TEMPUR+SEALY -konsernia (New Yorkin pörssissä: TPX), joka on maailman suurin alan valmistaja.