Altia

Altia on jälleenrahoittanut lainasalkkunsa

Lehdistötiedote   •   Joulu 23, 2013 13:00 EET

Altia Oyj on allekirjoittanut sopimuksen yhteensä 200,5 miljoonan euron suuruisesta, enintään viisivuotisesta lainasta. Uuteen lainajärjestelyyn sisältyy revolving credit -tyyppinen komittoitu 60 miljoonan euron valmiusluottolimiitti. Uudella lainalla korvataan vuosina 2014 – 2015 erääntyvät lainat. Lainan järjestäjinä toimivat Danske Bank, Handelsbanken, Nordea Pankki Suomi ja Pohjola Pankki. Laina on tarkoitettu yhtiön yleisiin rahoitustarpeisiin. Lisäksi Altia on monipuolistanut rahoitusrakennettaan sopimalla Pohjola Pankin kanssa enintään 70 miljoonan euron myyntisaamisten myynnin puiteohjelmasta.

"Olemme tyytyväisiä pankkiemme pysyvään tukeen ja sitoutumiseen. Jälleenrahoituksen tarkoituksena oli hyödyntää vallitsevia markkinaolosuhteita ja pidentää lainojen maturiteettia", sanoo Altian rahoitusjohtaja Tuula Hatakka.

Altia on Pohjoismaiden ja Baltian johtava alkoholijuomayhtiö, jonka tuotevalikoima koostuu viineistä ja väkevistä. Altia valmistaa, markkinoi, myy, vie ja tuo maahan omia sekä päämiesten tuotteita. Altialla on Pohjoismaiden ja Baltian alueella kattava tuotanto-, myynti- ja logistiikkaverkosto, jonka avulla se palvelee laajasti asiakkaita, kuluttajia ja päämiehiä lähellä markkinoita. Altian liikevaihto on noin 500 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 1 100.

Altian omia brändejä ovat muun muassa Blossa, Chill Out, Jaloviina, Koskenkorva, O.P. Anderson, Renault, Larsen ja Xanté. Niillä on vahva markkina-asema ja monilla pitkä historia vaalittavanaan. Altian päämiestuotteiden valikoima koostuu sekä paikallisista että kansainvälisistä brändeistä eri puolilta maailmaa. Niihin kuuluvat esimerkiksi Codorníu, Drostdy-Hof, Hardy’s, Jack Daniel’s, Bowmore, Nederburg, Ravenswood ja Robert Mondavi.

www.altiacorporation.com