Altia

Altian yhteistoimintaneuvottelut Suomessa päättyivät odotettua myönteisempään tulokseen

Lehdistötiedote   •   Kesä 14, 2013 17:31 EEST

Altian Ruoholahden toimipisteen henkilöstöä koskevat yhteistoimintaneuvottelut päättyivät 3.6.2013. Työnantaja teki neuvotteluiden perusteella 11.6.2013 päätöksen 12 henkilön irtisanomisesta. Tämä on arvioitua 25 henkilöä huomattavasti pienempi määrä.

Yhteistoimintamenettelyn aikana 13 uutta, avoimeksi julistettua tehtävää täytettiin sisäisten hakemusten perusteella, kolme henkilöä irtisanoutui prosessin aikana ja neuvotteluissa sovittiin myös määräaikaisuuksien päättymisestä. Vastaava neuvotteluprosessi Altian Tukholman toimipisteessä on edelleen kesken.

”Varmistamme toimintojen uudelleenorganisoinnilla strategiamme toteuttamisen vaikeassa markkina-tilanteessa, jonka taustalla ovat mm. jatkuvat alkoholiveron korotukset, kustannustason nousu ja kuluttajien heikentynyt ostovoima. Keskitymme kaikessa toiminnassamme asiakaslähtöisyyteen ja selkeisiin liiketoimintavastuisiin ja tukitoiminnot valjastetaan entistä tiukemmin palvelemaan liiketoimintatavoitteita. Suunnitelluilla kehittämistoimilla, joista nämä henkilöstöjärjestelyt ovat vain osa, tähtäämme liikevoittomme parantamiseen 10 miljoonalla euroa vuoden 2014 loppuun mennessä”, sanoo Altian toimitusjohtaja Antti Pankakoski.

Sanna Hokkanen, SVP HR, Altia Oyj  puh. 050 387 2899

Altia on Pohjoismaiden ja Baltian johtava alkoholijuomayhtiö, jonka tuotevalikoima koostuu viineistä ja väkevistä. Altia valmistaa, markkinoi, myy, vie ja tuo maahan omia sekä päämiesten tuotteita. Altialla on Pohjoismaiden ja Baltian alueella kattava tuotanto-, myynti- ja logistiikkaverkosto, jonka avulla se palvelee laajasti asiakkaita, kuluttajia ja päämiehiä lähellä markkinoita. Altian liikevaihto on noin 500 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 1 100.

Altian omia brändejä ovat muun muassa Blossa, Chill Out, Jaloviina, Koskenkorva, O.P. Anderson, Renault, Larsen ja Xanté. Niillä on vahva markkina-asema ja monilla pitkä historia vaalittavanaan. Altian päämiestuotteiden valikoima koostuu sekä paikallisista että kansainvälisistä brändeistä eri puolilta maailmaa. Niihin kuuluvat esimerkiksi Codorníu, Drostdy-Hof, Hardy’s, Jack Daniel’s, Bowmore, Nederburg, Ravenswood ja Robert Mondavi.

www.altiacorporation.com