HSY

Aluekeräyspisteitä aletaan kutsua kierrätyspisteiksi

Lehdistötiedote   •   Kesä 13, 2011 19:09 EEST

Pääkaupunkisedun ja Kirkkonummen aluekeräyspisteiden termi muuttuu kierrätyspisteeksi. Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY ottaa uuden termin käyttöön vähitellen, joten aluekeräyspistetermi näkyy vielä jonkin aikaa HSY:n materiaaleissa.

Termimuutos perustuu Jätelaitosyhdistyksen (JLY) hankkeeseen yhdenmukaistaa jätehuollon perustermit samankaltaisiksi koko Suomessa. JLY:n hanke sisältää tavanomaisimmat erikseen kerättävät jätelajit sekä keräyspaikat. Yhdenmukaistamiseen on ollut tarvetta, sillä jätehuollon termit ovat olleet hyvin hajanaiset ja asiakkaille hämmennystä aiheuttavia.

HSY:n aluekeräyspisteitä eli kierrätyspisteitä on pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummella runsas sata. Niissä kerätään lasia, paperia, kartonkia, pienmetallia, paristoja ja vaatteita. HSY vastaa keräyspisteiden siisteydestä ja kunnossapidosta. Yhteistyökumppaneita ovat pääkaupunkiseudun kunnat, Paperinkeräys Oy, Suomen Keräystuote Oy, Suomen Kuitukierrätys Oy, Kuusakoski Oy, UFF ja Fida Lähetystorit. Yhteistyökumppanit vastaavat keräysastioiden tyhjentämisestä ja jätteiden hyödyntämisestä.

Lisätietoja: Käyttöpäällikkö Marjut Mäntynen, puh. 0400 609 493, marjut(at)mantynen.hsy.fi