Amiedu

Amiedu hioo Timanttiset-ketjuun uutta särmää

Lehdistötiedote   •   Marras 08, 2011 11:00 EET

Suomen johtava ammatillinen aikuiskouluttaja Amiedu ja Timanttiset ovat aloittaneet yhteistyön. Merkittävä koulutuskumppanuussopimus alansa johtavien toimijoiden välille syntyi kuluvan vuoden marraskuussa. Sopimus koskee erittäin laaja-alaista osaamisen kehittämistä.

Timanttiset-ketju on Suomen suurin kello-, koru- ja lahjatavaramyymäläketju. Jäsenliikkeet sijaitsevat suurimmilla paikkakunnilla kautta Suomen ja ne muodostavat yhdessä koko maanlaajuisen markkinointi-, maahantuonti- ja jälleenmyyntiverkoston.

Amiedu pystyy tarjoamaan Timanttiset-ketjulle laadukasta kaupan alan koulutusta valtakunnallisesti. Koulutuspalvelut tuotetaan Timanttisille räätälöidysti ns. yhden luukun periaatteella. Yhteinen toimintamalli löydettiin Osuuskunta Timanttisten toimitusjohtaja Sami Koskisen mukaan helposti.

Kilpailukyky turvataan

Amiedun tuottaman koulutuksen avulla Timanttiset valmistautuu kilpailukyvyn kehittämiseen ja asiakastyytyväisyyden kasvattamiseen. Tavoitteena on Amiedun tuella jatkossa kehittää liiketoimintaa sekä lisätä myyntiä ja kannattavuutta.

Timanttisten liiketoiminnan kehittämisessä osaamisen kehittämisen avulla keskitytään kattavasti useaan osa-alueeseen. Tavoitteena Timanttisilla on liiketoimintaa tukeva suunnitelmallinen ja kustannustehokkaasti hoidettu henkilöstön kehittäminen.

– Henkilöstön kehittäminen on olennainen osa koko Timanttiset-ketjun kehityssuunnitelmaa. Amiedulla on kykyä suuriin ja jatkuviin koulutusprojekteihin. Tärkeätä on myös koulutuksien mahdollinen järjestäminen useammalla paikkakunnalla, sanoo Osuuskunta Timanttisten toimitusjohtaja Sami Koskinen.

– Koska Amiedun toiminta-alueena laajan yhteistyöverkostonsa ansiosta on koko Suomi, pystyy se tuottamaan koulutuspalvelut valtakunnallisesti ja tasalaatuisesti järjestämällä koulutuspäiviä lähellä eri paikkakunnalla työskenteleviä Timanttiset-ketjun työntekijöitä. Lyhyt matka lähikoulutuksiin helpottaa koulutuksiin osallistumista ja tehostaa niiden järjestämistä. Samalla pystytään minimoimaan koulutuspäivistä johtuvat poissaolot työpaikalta, toteaa Amiedun kaupan toimialajohtaja Nuutti Manninen.

Investointi osaamiseen tuottaa

Timanttiset-ketjun tähtäimessä on Amiedun tuella kirkastaa työnantajakuvaa sekä ylläpitää ja kehittää työntekijöiden viihtyvyyttä Timanttiset-ketjun eri tehtävissä. Tavoitteena on olla alan halutuin työnantaja ja varmistaa korkea henkilöstötyytyväisyys.

Timanttiset-ketju panostaa työntekijöidensä koulutukseen ja rakentaa työntekijöilleen Amiedun tuella kannustavia ja selkeitä urapolkuja. Se motivoi työntekijöitä kehittämään itseään työssään ja sitoutumaan ja etenemään Timanttiset-ketjussa.

Kannustavat koulutusohjelmat

Amiedun ja Timanttiset-ketjun koulutusyhteistyösopimukseen on sisällytetty omat osaamisen kehittämisen ohjelmat kaikille työntekijäryhmille. Esimerkiksi ketjun yrittäjät voivat suorittaa yritysjohtamisenerikoisammattitutkinnon. Myös myyjille ja esimiehille järjestetään räätälöityä koulutusta tarpeiden perusteella sekä tarjotaan tutkintotavoitteista koulutusta.

– Koulutussopimus kehittää henkilökuntaa sekä samalla sitouttaa ja motivoi entistä parempaan tulokseen, määrittelee toimitusjohtaja Sami Koskinen.

Sami Koskinen, toimitusjohtaja,Osuuskunta Timanttiset
p. (09) 477 8520, sami.koskinen@timanttiset.fi

Nuutti Manninen, kaupan osaamiskeskuksen toimialajohtaja, Amiedu
p. 020 7461 690, nuutti.manninen@amiedu.fi

Amiedu on ammatillinen aikuiskouluttaja, jolla on vahva koulutuksellinen osaaminen ja työelämän tuntemus. Amiedu tarjoaa kokonaisvaltaiset ratkaisut työyhteisöjen ja yksilöiden osaamisen kehittämiseen valtakunnallisesti. Amiedun osaamiskeskukset ovat erikoistuneet hyvinvoinnin, kaupan, teknologiateollisuuden ja yritysturvallisuuden aloille, ICT-, kiinteistö- ja rakennusaloille sekä henkilöstövalmennukseen ja yrittäjyyteen. Amiedussa opiskelee vuosittain lähes 23 000 aikuisoppijaa.

Timanttiset-ketju on Suomen suurin kello-, koru- ja lahjatavaramyymäläketju. Ketjun toiminta käynnistyi vuonna 1972. Ketjuun kuuluu 15 kauppiasta, jotka omistavat 85 myymälää ja ne sijaitsevat 43 eri paikkakunnalla. Ketjun liikevaihto vuonna 2010 oli noin 66 miljoonaa euroa. Timanttiset-ketjun osuus kello- ja jalometallialan vähittäismyynnistä on noin 27 %.