Unibet Suomi

Amin Asikaisen punnitustilaisuus 17.4. kello 16 Sports Academyssä

Lehdistötiedote   •   Huhti 14, 2009 15:44 EEST

Entinen keskisarjan Euroopan mestari ”Idi” Amin Asikainen palaa kehään lauantaina 18. huhtikuuta ”Back In Business” -ammattinyrkkeilyillan pääottelussa. Asikainen saa vastaansa Argentiinan Valentin Antonio Ochoan.

Tervetuloa illan punnitustilaisuuteen kokemaan Asikaisen tuijotus ja kuulemaan viime hetken mietteet ennen paluuta perjantaina 17.4. alkaen kello 16, ravintola Sports Academy, Kaivokatu 8. Myös yleisö on tilaisuuteen tervetullut!

Ilmoittautumiset ja haastattelupyynnöt 14.4. mennessä timo.paloste@pohjoisranta.fi

Asikaisen ja Ochoan välinen ottelu on kaavailtu kahdeksaneräiseksi ja sen painorajaksi on sovittu 75 kiloa. Ottelu on 33-vuotiaalle Asikaiselle ensimmäinen paluuottelu marraskuussa EM-ottelussa Khoren Gevorille kärsimänsä tappion jälkeen. Valentin Antonio Ochoa on 29-vuotias kovapäinen argentiinalaisnyrkkeilijä, joka on voittanut 19 ottelua, kärsinyt 12 tappiota ja otellut yhden ratkaisemattoman. Ochoa on hävinnyt ennen täyttä aikaa vain kolmesti ja hän on otellut täysiaikaisen ottelun muun muassa maailmanluokan iskijää Mario Veitia vastaan.

Asikainen on korkealle arvostettu eri tahojen arvolistoilla. IBF-liiton maailmanlistalla Asikainen on arvostettu maailmanmestari Arthur Abrahamin neljänneksi haastajaksi. Euroopan arvolistalla (EBU) Asikainen on mestari Gevorin kolmas haastaja. Maailman arvostetuin nyrkkeilyjulkaisu The Ring Magazine arvostaa Asikainen maailman yhdeksänneksi parhaaksi keskisarjan nyrkkeilijäksi.

"Back in Business" -ammattinyrkkeilyillassa isketään yhteensä kahdeksan ottelua. Ylemmän kevytsarjan kansainvälisessä huippuottelussa P3 Boxingin venäläinen suurlupaus Denis "Tsingis Khan" Shafikov, 23, kohtaa Meksikon mestarin Juan Carlos Rodriguezin, 36, joka on iskenyt pitkällä urallaan peräti 41 tyrmäysvoittoa. Shafikov on voittanut uransa kaikki 18 ottelua.

"Back in Business" - ammattinyrkkeilyillassa nähdään myös ruotsalainen raskaansarjalainen Attila Levin, joka on voittanut 34 ammattilaisottelustaan 31. Pääasiassa Yhdysvalloissa aiemmin otellut Levin on kukistanut muun muassa MM-otteluissakin nähdyn Ray Austinin. Lisäksi Kisahallin kehässä ottelevat myös norjalaiset Ronni Tiller, 23, ja höyhensarjan Pohjoismaiden mestari Andreas Evensen, 23.

"Back in Business" -ammattinyrkkeilyillan järjestävät yhteistyössä P3 Boxing ja Live Nation Finland. "Back in Business" -nyrkkeilyilta nähdään suorana lähetyksenä MTV3 MAXilla ja Maikkarin netissä.

Nyrkkeily kertoimet
Unibet vedonlyönti

Lisätietoja:
Liisa Matinvesi, p. +44 78416 73391, liisa.matinvesi@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 20 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 3,1 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima.

Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.

Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com