Coreplast Laitila Oy

Angry Birds –heijastimista turvaa jalankulkijoille

Lehdistötiedote  •  2012-02-09 22:09 EET

Angry Birds heijastimet loistavat katukuvassa ensi syksynä. Heijastinvalmistaja Coreplast Laitila Oy ja Rovio Entertainment Oy solmivat lisenssisopimuksen, joka yhdistää kaksi tunnettua suomalaista innovaatiota. Vihaiset linnut välähtelevät syyspimeässä turvaten jalankulkijat ja varsinkin koulunsa vasta aloittaneet keltanokat. Yhteistyön tavoitteena on nostaa tietoisuutta heijastimista jalankulun liikenneturvallisuuden parantajina. vähittäiskaupan ja Euroopan jälleenmyyjien kiinnostusta heijastimista. Suomessa tuotteita jakelee mm Tammer-Tukku Oy ja Toy-Pap Oy.

”Rovio haluaa ilahduttaa ja turvata faninsa nykyaikaisilla, viihdyttävillä Angry Birds -heijastimilla. Angry Birds -heijastimet ovat paitsi hauskan näköisiä, myös äärimmäisen tehokkaita. Ne suojelevat fanejaan Angry Birdseille luontaisella suojeluinnokkuudella. Valitsemme lisenssituotevalmistajamme korkeilla laatukriteereillä”, kertoo Rovion lisenssi ja tuotemyynnistä vastaava Harri Koponen.

”Olemme tyytyväisiä yhteistyöstä ja tuotteista jotka avaavat uusia ovia Euroopan vähittäismarkkinoilla. Heijastin on vielä suhteellisen tuntematon turvallisuustuote Pohjoismaiden ulkopuolella, joten yhteistyö huippusuositun Angry Birds -brandin kanssa takaa kiinnostuksen jälleenmyyjien parissa. Tilauksia on jo tullut, vaikka tuotetta ei ole julkistettu”, sanoo Mikko Koivisto, Coreplast Laitila Oy:n toimitusjohtaja.

Yhteistyön kautta heijastin tutuksi

Euroopassa heijastimien vaikutus liikenneturvallisuuteen ei ole selviö. Angry Birds -brändättyjen heijastimien avulla tavoite on kiinnittää kuluttajan huomio uuteen turvallisuustuotteeseen. Myymälässä lattiatelineen yhteydessä pyörii havainnollistava video siitä, kuinka tuote toimii pimeällä.

Coreplast tukee Maailman Terveysjärjestön (WHO) globaalia Decade of Action for Road safety 2011-2020 –kampanjaa, joka vetoaa kaikkien maiden hallituksiin liikenneonnettomuuksien vähentämiseksi. Suomessa heijastin yleistyi 1970-luvulla ja tämä näkyy jalankulkijaonnettomuuksien määrän laskuna.

Lisätietoja:

Mikko Koivisto, toimitusjohtaja, Coreplast Laitila Oy, +358 50 5301714, mikko.koivisto@coreplast.fi, www,coreplast.fi,

Rovio Entertainment Oy, media@rovio.com

Coreplast Laitila Oy on maailman johtavia muoviteollisuuden sopimusvalmistajia. Visuaalisia ja mittatarkkoja muovituoteratkaisuja tehdään mm. sähkö-, elektroniikka-, kodinkone-, ympäristö- ja huonekaluteollisuudelle. Lisäksi valmistamme turvallisia COREFLECT heijastimia. Tuotannostamme yli 40 % päätyy vientiin eri maanosiin, kaikkiaan 35 maahan. Vuonna 2010 liikevaihtomme oli 13 milj. euroa ja henkilökuntamme määrä noin 80.

Rovio Entertainment Oy on viihde- ja mediayhtiö maailmalla menestyneen Angry Birds -brändin takana. Vuonna 2009 Rovio julkaisi Angry Birds -pelin ja sen hahmoista tuli maailmanlaajuinen ilmiö. Angry Birds -pelit ovat nauttineet kasvavasta suosiosta kaikkialla maailmassa, ja ilmiö on laajentunut yhä uusille liiketoiminta-alueille. Rovio laajentaa toimintaansa animaatioiden, oheistuotteiden, julkaisu- ja kustannustoiminnan, sekä erilaisten palvelujen saralla. Rovion pääkonttori sijaitsee Espoossa. www.rovio.com

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom