Anvia

Anvia toimittaa laajakaistaliittymät Lakea Oy:n asuntoihin 2.2.2011 11:00:00

Lehdistötiedote   •   Helmi 03, 2011 13:39 EET

Anvia ja Lakea Oy ovat solmineet sopimuksen, jonka mukaan Anvia toimittaa laajakaistayhteydet kaikkiin Lakean omistamiin kiinteistöihin.

Lakealla (entinen Pohjanmaan YH-rakennuttajat) on noin 1000 vuokra-asuntoa kiinteistöissään Seinäjoen, Vaasan ja Kokkolan alueilla. Jokaiseen asuntoon tulee Lakean kustantama 1 M:n perusyhteys. Asukkailla on lisäksi mahdollisuus tilata nopeampi, jopa 100 M:n liittymä, jonka he tilaavat suoraan Anvialta.

Jopa 100 M:n liittymänopeuden mahdollistaa se, että Anvia toimittaa kuituyhteyden kaikkiin Lakean kiinteistöihin tämän vuoden aikana. Liittymät toteutetaan ensisijaisesti uudella kaapelilaajakaistatekniikalla, jonka ansiosta nopeat yhteydet saadaan asuntoihin saakka ilman, että talojen sisäverkkoa tarvitsee uudistaa.

Anvian liittymät tulevat myös kaikkiin Lakean rakennuttamiin uusiin kerrostaloihin.

”Haluamme kehittää asuntorakentamista ja näemme laajakaistan olevan olennainen osa nykyaikaista asumista, aivan yhtä tärkeä kuin televisiokin”, kertoo Lakea Oy:n toimitusjohtaja Keijo Ullakko. ”Hyvät laajakaistayhteydet ovat meille myös tärkeä kilpailukeino vuokra-asuntomarkkinoilla.”

”Olemme erittäin tyytyväisiä Lakean kanssa tehtyyn sopimukseen”, toteaa Anvian kuluttajapalveluiden johtaja Mathias Norrback. ”Sopimuksessa on perusyhteyksien lisäksi erityisesti huomioitu se, että voimme toimittaa kaikkiin asuntoihin myös erittäin nopeita yhteyksiä. Tarve näille on selvästi kasvamassa, kun Internetin kautta katsotaan yhä enemmän liikkuvaa kuvaa kuten televisio-ohjelmia. Monissa kodeissa Internetiä lisäksi käytetään samanaikaisesti monella tietokoneella, mikä edellyttää liittymältä suurempaa kapasiteettia.”