Unibet Suomi

Armstrong ei palaa voittajana Ranskaan

Lehdistötiedote   •   Heinä 07, 2009 18:09 EEST

Pyöräilijälegenda Lance Armstrong tekee paluun lauantaina starttaavaan Ranskan ympäriajoon. Peliyhtiö Unibetin mukaan Armstrong ei tule voittamaan touria vaan selkeäksi ennakkosuosikiksi on pyörähtänyt tallikaveri Contador Velasco. Kahdenkymmenenyhden etapin ja 3 500 kilometrin ympäriajo polkaistaan käyntiin Monacosta.

Tour de Francen eli Ranskan ympäriajon alkuasetelma on jännittävä, vaikka kilpailussa on vain yksi selkeä suosikki: Contador Velasco. Peliyhtiö Unibet antaa hänelle kertoimeksi 2,00. Toiseksi pienimmän eli 4,5 kertoimen saa Lance Armstrong, joka ajaa samassa Astana-tallissa. Astana on vahva talli ja oletus on, että sen muut ajajat Andreas Kloden, Levi Leipheimer ja Lance Armstrong tekevät likaisen työn ennakkosuosikin puolesta.

– Tästä asetelmasta syntyy kuitenkin kilpailun suurin jännite. Amerikkalainen Armstrong on todellinen pyöräilyikoni, jonka ura on päätähuimaava. Legenda tiimissä voi sekoittaa pakkaa. On erittäin kiinnostavaa seurata, uhrautuuko Lance tiiminsä puolesta vai lähteekö hän ajamaan vain ja ainoastaan voitosta. Contador Velascon suoritukset ovat viime aikoina olleet niin vahvoja, että uskomme hänen voittoon, Unibetin Liisa Matinvesi toteaa.

Kolmanneksi todennäköisin voittaja on Andy Schleck, jonka kerroin on 9,00. Nuorta Luxemburgilaista pidetään erittäin lahjakkaan ja potentiaalisena ajajana. Ranskan ympäriajo on kuitenkin pitkä ja perinteisillä vuorietapeilla tapahtuu aina yllätyksiä, joten nuoren miehet kyvyt eivät välttämättä vielä riitä voittoon asti.

Ranskan ympäriajon kertoimet

Lisätietoja: Liisa Matinvesi, p. +44 78416 73391, liisa.matinvesi@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 20 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 3,3 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima. Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.