CocoVi Import Oy

Artikkeli: Kevyempi grillimenu koukuttaa - katso Henri Alénin reseptit

Lehdistötiedote   •   Heinä 04, 2013 09:00 EEST

Makkarat, einessalaatit ja valmismarinadissa lilluvat lihat käyvät ahkeralle grillaajalle yksitoikkoisiksi, puhumattakaan niiden latistetusta makumaailmasta. Alusta asti itse tehty grillimenu koukuttaa kenet hyvänsä nauttimaan kevyemmistä ja maukkaammista kesäherkuista. Huippukokki Henri Alénin vinkeillä rakennat suussa sulavan päivällisen.

Avomaankurkkutsatsikia vehnänoraksella maustettuna

3 avomaankurkkua
1 valkosipulinkynsi
2 rkl sitruunamehua
2 tl hampunsiemeniä
1 rkl hienonnettua minttua
1 tl vehnänorasjauhetta
1,5 dl luonnonjogurttia
Kalaharin suolaa ja valkopippuria

Kuori kurkut ja halkaise ne. Leikkaa ne veitsellä ohuiksi siivuiksi. Hienonna valkosipulinkynnet ja lisää mukaan. Lisää joukkoon myös jogurtti, sitruunamehu ja minttu. Mausta kastike suolalla ja pippurilla. Anna kastikkeen maustua jääkaapissa puoli tuntia ennen tarjoilua.

Grillattu porsaankylki

2 kg maustamatonta porsaankylkeä
2 l vettä
6 mustapippuria
10 maustepippuria
2 laakerinlehteä
1 rkl suolaa
1 porkkana
2 valkosipulinkynttä

Laita porsaankylki kattilaan. Lisää mukaan vettä niin että liha peittyvät. Lisää mausteet ja pilkotut vihannekset. Hauduta kylkipaloja miedolla lämmöllä noin 1,5 tuntia. Anna kylkipalojen jäähtyä liemessään. Nosta ne sitten pois grillausta varten. Grillaa tai paista kylkipalat miedolla lämmöllä, ja penslaa ne lopuksi runsaalla inkamarjapestolla.

Inkamarjapesto

2 rkl liotettuja inkamarjoja
2 rkl aurinkokuivattuja tomaatteja
1 valkosipulinkynsi
1 rkl marconamanteleita
5 lehteä basilikaa
yhden sitruunan mehu
noin 1 dl oliiviöljyä
rouhittua mustapippuria

Valuta inkamarjat ja yhdistä kaikki ainekset syvään astiaan. Soseuta tasaiseksi sauvasekoittimella. Mausta rouhitulla pippurilla.

Lisätietoja:

Sami Sundvik
CocoVi Import Oy
sami@cocovishop.com
www.cocovi.fi

CocoVi Import Oy on Suomen suurin superfoodien maahantuoja ja tukkukauppa. CocoVi-brändillä on tällä hetkellä valikoimassa yli 70 tuotetta, ja tuotteita on saatavilla yli 700 jälleenmyyjän kautta. CocoVi tarjoaa puhdasta, ravintorikasta, lisä- ja säilöntäaineetonta ruokaa terveydestään kiinnostuneille, ja vaihtoehtona terveellisempien valintojen osalta myös keittiöön tavalliseen ruoanlaittoon.