Suomen Asianajajaliitto

Asianajajaliiton puheenjohtajaksi Risto Sipilä, varapuheenjohtajaksi Jarkko Ruohola

Lehdistötiedote   •   Kesä 07, 2013 12:30 EEST

Asianajajaliiton uudeksi puheenjohtajaksi valittiin perjantaina helsinkiläinen asianajaja Risto Sipilä, 47, ja varapuheenjohtajaksi turkulainen asianajaja Jarkko Ruohola, 50. Valinnat teki Helsinkiin kokoontunut Asianajajaliiton valtuuskunta.

Johdettavakseen Sipilä saa julkisoikeudellisen järjestön, jonka tehtävänä on valvoa ja säännellä asianajotoimialaa. Liittoon kuuluvat kaikki Suomen noin 2 000 asianajajaa.

Sipilä on toiminut asianajajana vuodesta 1995 ja hän työskentelee helsinkiläisessä Asianajotoimisto Borenius Oy:ssä. Sipilä on erikoistunut rakentamis- ja kiinteistöoikeuteen, erityisesti rakennusurakoita koskeviin oikeudenkäynteihin. Sipilä on toiminut lukuisissa Asianajajaliiton luottamustehtävissä, viimeksi liiton varapuheenjohtajana vuosina 2010­­­–2013.

Varapuheenjohtaja Jarkko Ruohola on ollut asianajajana vuodesta 1993 ja toimii turkulaisessa Asianajotoimisto Lukander & Ruohola Oy:ssä. Ruoholan erikoisalaa ovat yrityskaupat ja -järjestelyt. Hänellä on myös ollut useita välimiestehtäviä. Ruoholalla on lukuisia luottamustehtäviä erityisesti Varsinais-Suomen alueella ja hän on Turun Asianajajayhdistyksen puheenjohtaja.

Lisätietoa:

www.asianajajaliitto.fi/kuvapankki (Sipilän ja Ruoholan pressikuvat ja CV:t)

Risto Sipilä, Asianajajaliiton puheenjohtaja, p. 040 524 6902
Jarkko Ruohola, Asianajajaliiton varapuheenjohtaja, p. 010 320 8441 (yhdistyy kännykkään)

Janne Laukkanen, viestintäpäällikkö, p. 040 588 1925

Suomen Asianajajaliiton lakisääteisenä tehtävänä on säännellä ja valvoa asianajotoimintaa. Asianajajaliitto edistää asianajopalveluiden laatua, kouluttaa ja tukee asianajajia sekä osallistuu aktiivisesti lainsäädännön kehittämiseen. Vain Asianajajaliittoon kuuluva lakimies saa käyttää nimikettä asianajaja.