Unibet Suomi

Atik Ismail: Espanja ottaa pakkovoiton Suomesta

Lehdistötiedote   •   Heinä 02, 2009 18:11 EEST

Pikkuhuuhkajat pelaavat tänään viimeisen ottelunsa Jalkapallon alle 21-vuotiaiden Euroopan mestaruuskilpailuissa Espanjaa vastaan. Peliyhtiö Unibetin jalkapalloasiantuntija Atik Ismail on tänään studiossa vieraana ja uskoo, että Espanja kaataa Suomen ja Saksa ja Englanti päätyvät tasuriin.

Lohkon viimeinen ottelu, jossa Suomi saa vastaansa Espanjan. Suomella ei ottelussa ole panosta, joten se voi vapautuneesti lähteä haastamaan Espanjaa. Espanja taas tarvisee suurinumeroisen voiton mikäli mielivät lohkostaan jatkoon. Pikkuhuuhkajien valmentaja Markku Kanerva on sanonut tekevänsä muutoksia kokoonpanoon. Joukkueen kapteenilla Tim Sparvilla on pieniä kolhuja ja hän huilasikin joukkueen harjoitukset. Mikä on siis Sparvin pelikunto? Miehen rooli on ollut tärkeä.

Suomi lähtee otteluun paineettomassa tilassa, joten ottelussa nähdään varmasti avointa peliä. Suomi lähtee otteluun altavastaajana. Espanjan on pakko hyökätä, mikä avaa paikkoja Suomen hyökkääjille. Tässä olisikin Suomen hyökkääjien paikka tehdä avausmaalinsa turnauksessa. Pelaako Sadik? Hänelläkin on ollut pikkuvaivoja, ja jos pelaa, niin kuka (ketkä) hyökkääjiksi mukaan. Pukki, Parikka, Kokko? Sadik on ollut aivan liian yksinäinen aiemmissa peleissä.

Espanja on pakkovoiton edessä mikäli mielii lohkostaan jatkoon. Espanja on ollut kenties kisojen suurin pettymys, eikä joukkue ole tehnyt turnauksessa yhtään maalia. Joukkueella on valtavat paineet ja tästä odotetaan varmaa voittoa.

Uskon Espanjan ottavan tästä tarvittavan voiton, vaikka ottelusta ei helppoa tule. Kohteeseen siis 2!

Englanti on varmistanut jatkopaikan ja Saksalle riittää ottelusta tasapeli. Ottelussa tuskin nähdään mitään maata mullistavaa. Molemmat joukkueet puolustavat tarkasti, eikä kumpikaan lähde hyökkäämään yltiöpäisesti.

Saksa lähtee otteluun puolustuksen kautta ja pyrkii varmistelemaan pistettä. Saksa tuskin hyökkää päättömästi. Erikoistilanteissa Saksa on vahvoilla, kuten Suomi pelissä nähtiin.

Englanti lähtee otteluun vapautuneesti, sillä se on jo varmistanut jatkopaikan. Englannin valmentaja Stuart Pierce leputtaneekin joitakin avainpelaajia, mutta se ei Saksan peliä tule helpottamaan, sillä Englannin penkiltäkin löytyy laatua. Englanti ei varmasti anna Saksalle mitää ilmaiseksi.

Ottelusta tullee tasainen, enkä usko Saksan lähtevän yltiöpäisesti hyökkäämään, sillä joukkueella on ottelussa vain hävittävää. Uskon, että ottelusta tulee vähämaalinen ja 0-0 kelpaisi molemmille joukkueille hyvin.

TV Viisi ja Unibet esittävät suorana ja maksutta kisojen Suomi-ottelut:

Alle 21-v. EM-kisakertoimet

Lisätietoja: Liisa Matinvesi, p. +44 78416 73391, liisa.matinvesi@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 20 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 3,3 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima. Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.