Biomed Oy

Auta aivojasi -tehojuoma

Lehdistötiedote   •   Kesä 20, 2011 14:18 EEST

Mitä Neuroway on?

Aivojen, kuten muidenkin solujen solukalvot koostuvat pääasiallisesti erilaisista rasvayhdisteistä, mm. fosfolipideistä. Hermosolujen rasvayhdisteet eroavat hieman muiden solujen rasvakoostumuksesta. Tämä johtuu mm. hermosolujen pitkistä hermosäikeistä ja niitä ympäröivistä erikoisrakenteista. Hermokudoksessa on runsaasti monityydyttymättömiä pitkäketjuisia rasvahappoja, jotka ovat erittäin alttiita hapettumiselle. Hapettuminen voi aiheuttaa hermosolujen toimintahäiriöitä ja vaurioitumista. Vauriot voivat aiheuttaa monenlaisia yleisoireita, kuten kiputiloja, muistihäiriöitä, heikentynyttä työ- ja suorituskykyä, mielialan muutoksia ja jopa masennusta. Myös vakavien rappeutumissairauksien riski kasvaa.

Hermo- ja muidenkin solujen solukalvojen rakenteet eivät ole pysyviä, vaan ne vaihtuvat noin kolmessa kuukaudessa. Hapetusstressiä vastaan taistellakseen kaikki solut tarvitsevat ravinnokseen oikeanlaisia rasvayhdisteitä sekä antioksidantteja. Länsimaisen ruokavalion tiedetään sisältävän aivan liian vähän hyviä suoja-aineita. Tämä yhdessä lisääntyneen hapetusstressin kanssa lisää herkkien solukalvorakenteidemme monimutkaisten rasvayhdisteiden tuhoutumista. Fosfolipidit ovat elämälle välttämätön rasvayhdiste. Ilman niitä mikään solukasvu tai -kehitys ei ole mahdollisia. Neuroway on kotimaisesta eläinkunnan raaka-aineesta eristetty fosfolipidivalmiste, joka tarjoaa aivoille ja muille kehon soluille tärkeitä fosfolipidejä liposomimuodossa.

Miten Neuroway toimii?

Neurowayn fosfolipidit eivät sisällä eläinperäisiä proteiineja. Fosfolipidien koostumus vaihtelee sen mukaan, mistä ne ovat peräisin. Biokemian ja lääketieteen tutkimukset osoittavat, että eläinperäisestä raaka-aineesta eristetyt fosfolipidit vastaavat parhaiten ihmissolujen fosfolipidikoostumusta. Neuroway on kotimaisesta eläinkunnan raaka-aineesta eristetty erikoislesitiinituote, joka sisältää runsaasti niitä rasvayhdisteitä joita mm. hermosolut tarvitsevat. Neuroway ei sisällä lainkaan valkuaisaineita.

Neurowayn fosfolipidit ovat helposti imeytyvässä rasvarakkula- eli liposomi-muodossa, jossa fosfolipidit ovat suojaavan heraproteiinikalvon sisällä. Kalvo suojaa fosfolipidejä mahalaukun alhaiselta pH:lta sekä sappinesteeltä. Liposomi kulkee ohutsuolen limakalvojen läpi verenkiertoon ja läpäisee myös aivojen veriaivoesteen. Liposomi tunnistaa vaurioituneen solun trofismiksi kutsutun mekanismin avulla ja kiinnittyy hermosoluun luovuttaen sisältämänsä fosfolipidit. Solut käyttävät fosfolipidejä korjaavaan toimintaan vaurioituneita solurakenteita uudistaessaan.

Mihin Neurowayta käytetään?

Aivoja, ihmisen tärkeintä pääomaa hellivien rasvojen riittävä saanti ravinnosta voi väliaikaisesti tai pysyvästi olla vaikeaa. Fosfolipidien puutostila aiheuttaa mm. solukalvon aineenvaihdunnan häiriöitä ja solujen rappeutumista, jotka heijastuvat väsymyksenä, hermoston uupumisena, depressio-oireina sekä ennenaikaisena vanhenemisena.

Fosfolipidien vaikutuksia:

• Tukee muistia ja keskittymiskykyä
  • Edistää oppimista
  • Vähentää alakuloa ja ahdistuneisuutta
  • Vahvistaa immuunijärjestelmää
  • Auttaa ylläpitämään sydän- ja verenkiertoelimistön normaalia toimintaa
  • Tukee nivelten hyvinvointia
  • Parantaa unen laatua

NeuroWayn heraproteiini ravitsee lihaksia ja heraproteiinin välttämättömät aminohapot edistävät lihasten kuntoa ja kasvua.

Biomedin Auta aivojasi -tehojuoma

1-2 henkilölle
1 dl manteleita
5 dl vettä
1-2 rkl raaka-kaakaojauhetta
Hunajaa tai ripaus Intiaanisokeria
1-2 pussi Neurowayta

Laita monitoimikoneeseen mantelit (liotettava yön yli) sekä vesi ja valmista mantelimaito.
Lisää kaakaojauhe, hunaja ja Neuroway. Sekoita.
Voit valmistaa myös sauvasekoittimella.

Tehojuomassa yhdistyvät aivojen toimintaa tehostavat raaka-aineet ja fosfolipidivalmiste Neuroway.