BCD Travel Finland

BCD Travel hankkii täyden omistuksen Ticket Biziin vahvistaakseen entisestään asemaansa Pohjoismaissa

Lehdistötiedote   •   Loka 31, 2016 14:44 EET

BCD Travel ilmoitti tänään hankkineensa täyden omistuksen pohjoismaiseen liikematkayritykseen Ticket Biziin oltuaan sen enemmistöomistaja marraskuusta 2015 lähtien.

Ticket Bizin koko osakepääoman hankkiminen vahvistaa BCD:n asemaa Pohjoismaissa osana jatkuvaa kasvustrategiaa.

”Priorisoimme aina investointimme, on sitten kyseessä teknologia, infrastruktuuri, tuotteet ja palvelut tai maailmanlaajuinen jalanjälkemme. Tietyillä markkinoilla omistaminen on tärkeämpää kuin toisilla markkinoilla. Teimme tämän investoinnin varmistaaksemme, että tuleva kehitys vastaa niin monikansallisten kuin pohjoismaisten asiakkaidemme kasvavia tarpeita”, sanoo Stewart Harvey, President EMEA, BCD Travel.

Ticket Biz on vahva alueellinen toimija pohjoismaisilla markkinoilla. Sillä on noin 150 työntekijää, jotka hallinnoivat liikematkustusta, kokouksia ja tapahtumia. Asiakaskunta on monipuolinen. Yrityksen vuotuinen liikevaihto on hieman alle 180 miljoonaa euroa. Tämän vuoden maaliskuusta lähtien entinen Ticket Bizin toimitusjohtaja Thomas Ådén on johtanut pohjoismaista yksikköä nimikkeenään Vice President Nordics. Hän raportoi Heinz Jenneweinille, joka on BCD Travelin Senior Vice President ja Euroopan johtoryhmän jäsen. Ticket Bizin odotetaan olevan täysin sulautunut BCD Travelin brändiin vuoden 2017 loppuun mennessä.

”BCD:n päätös hankkia loputkin osuudet Ticket Bizistä on luonnollinen askel Ticket Bizin integroimisessa BCD:n kasvavaan yritysperheeseen”, sanoo Per G. Braathen, Braganzan omistaja.

Ticket Bizin osto on viimeisin BCD Travelin viime vuosien investoinneista, joiden tarkoituksena on kasvattaa liiketoimintaa, laajentaa maailmanlaajuista verkostoa ja auttaa yrityksiä rahoittamaan uusimpia matkaohjelmainnovaatioita. Viime kuussa yhtiö ilmoitti allekirjoittaneensa sopimuksen ottaa haltuunsa Kiinan ja Hongkongin yhteisyrityksen osake-enemmistön. Tämän vuoden tammikuussa BCD Travel hankki GetGoing, Inc:ltä teknologian, joka on TripSource-hotellien, BCD:n hotellisisällön sekä ostos- ja varausalustan takana. Lisäksi kuluneen vuoden aikana BCD:n kokouksista ja tapahtumista vastaava BCD Meetings & Events osti Zibrantin, Isossa-Britanniassa sijaitsevan tapahtumia suunnittelevan yrityksen, ja Plan 365, Inc:n, yhdysvaltalaisen markkinointilogistiikkayrityksen, joka on erikoistunut lääketeollisuuden ja huipputekniikan aloihin.

Tietoa BCD Travelista

BCD Travel auttaa yrityksiä saamaan parhaan mahdollisen hyödyn liikematkustuksesta. Matkustajille tämä tarkoittaa turvallisuutta ja tuottavuutta sekä välineitä parhaiden valintojen tekemiseen matkan aikana. Travel managereille ja hankinnasta vastaaville tämä tarkoittaa neuvoja matkustusohjelman arvon lisäämiseksi. Lyhyesti, autamme asiakkaitamme matkustamaan älykkäämmin ja saavuttamaan enemmän. Teemme tämän mahdolliseksi yli sadassa maassa, joissa työskentelee yli 12 000 luovaa, sitoutunutta ja kokenutta työntekijää. Näin me ylläpidämme alan johtavaa 97 % asiakkaiden pysyvyyttä. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 23,8 miljardia dollaria. Lisätietoja www.bcdtravel.fi.

Tietoja BCD Groupista

BCD Group on matkailualan markkinajohtaja. John Fentener van Vlissingen perusti yksityisomistuksessa olevan yhtiön vuonna 1975. Yhtiöön kuuluu BCD Travel (globaali liikematkahallinto), Travix (internet-tarjonta: Cheaptickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen ja Vayama), Park ‘N Fly (lentokenttäpysäköinti), Parkmobile International (pysäköinti- ja liikennesovellukset mobiililaitteille) ja AERTrade International -yhteisyritys (konsolidointi ja lentolippujen välitys). BCD Groupin palveluksessa on yli 13 000 henkilöä, ja yhtiö toimii yli sadassa maassa. Yhtiön kokonaismyynti on 25,4 miljardia dollaria, josta kumppanimyynnin osuus on 10 miljardia. Lisätietoja www.bcdgroup.com.