BCD Travel Finland

BCD Travel ostaa Ticket Bizin

Lehdistötiedote   •   Joulu 02, 2015 10:46 EET

Yrityskauppa vahvistaa BCD:n pohjoismaista läsnäoloa osana meneillään olevaa kasvustrategiaa

UTRECHT, Hollanti, 2. joulukuuta 2015 – BCD Travel on tänään ilmoittanut ostaneensa Ruotsissa ja Norjassa toimivan liikematkatoimisto Ticket Bizin.

“Vankan maineensa ja keskisuuriin yritysasiakkaisiin keskittymisensä vuoksi Ticket Biz täydentää kulttuuriamme ja kasvustrategiaamme erittäin hyvin”, sanoo Stewart Harvey, BCD Travelin president of Europe, Middle East and Africa. “Tämä yrityskauppa kuvastaa käynnissä olevaa tavoitetta kasvumahdollisuuksiin, jotka hyödyttävät asiakkaitamme vahvistamalla asemaamme johtavana liikematkustuksen asiantuntijana.”

Ticket Biz on vahva paikallinen toimija pohjoismaisilla markkinoilla. Sillä on noin 150 työntekijää, jotka hoitavat liikematkustusta sekä ryhmä- ja kannustinmatkoja, erilaisia asiakkuuksia ja vuosittainen myynti on vähän alle €180 miljoonaa. Ticket Bizin edellinen omistaja, Braganza, ruotsalainen holding-yhtiö, jolla on vapaa-ajan toimintaa sekä huvipuisto- ja lentoyhtiötoimintaa, jää vähemmistöosakkaaksi yrityskaupan jälkeen.

“Olemme erittäin iloisia mahdollisuuksista, jotka BCD Travel tuo Ticket Bizille kasvaaksemme pohjoismaiden alueella ja odotamme innokkaina yhteistyötä, sanoo Per G. Braathen, Braganzan omistaja. “Tämä askel antaa Ticket Bizille mahdollisuuden jatkaa menestystään, tuottamalla arvoa asiakkaillemme, osakkeenomistajillemme ja työntekijöillemme – joilla tulee olemaan syvempi käsitys siitä, miten globaali yritys toimii ja enemmän mahdollisuuksia pitkäaikaiseen urakasvuun.”

Ticket Bizin hankinta on viimeisin BCD Travelin viime vuosina tekemistä investointien sarjasta kasvattaakseen liiketoimintaansa, laajentaakseen globaalia verkostoaan ja voidakseen auttaa viimeisimpien innovaatioiden tuomista asiakkaille.

Muita BCD:n merkittäviä investointeja ovat Tbizin ostaminen Travelocitylta, oman business intelligencen (DecisionSource®) ja mobiiliteknologian (TripSource®) alustan kehitys, uuden joint venturen perustaminen Brasiliaan ja yhdysvaltalaisten World Travel Services, Inc. and Universal Meeting Management hankinta.

Ticket Biz jatkaa toimintaansa tavaramerkkinsä alla BCD Travelin liiketoimintayksikkönä.

Press contacts

In Sweden and Norway:
Thomas Adén
thomas.aden@ticketbiz.se

In other markets:
Serge Sadzo
serge.sadzo@bcdtravel.be

About BCD Travel
BCD Travel helps companies make the most of what they spend on travel. For travelers, this means keeping them safe and productive, and equipping them to make good choices on the road. For travel and procurement managers, it means advising them on how to grow the value of their travel program. For executives, we ensure that the travel program supports company objectives. In short, we help our clients travel smart and achieve more. We make this happen in 110 countries with more than 11,000 creative, committed and experienced people. And it’s how we maintain an industry-leading client-retention rate of 96%, with 2014 sales of US$24.2 billion. For more information, visit www.bcdtravel.com.

About Ticket Biz
Ticket Biz is a Travel Management company that delivers comprehensive travel and travel management services to Nordic companies and organizations. We use our expertise to help companies with smart and cost effective solutions for meetings and travel related services. Ticket Biz sales are approximately SEK 1.7 billion annually and the company has about 150 employees. Ticket Biz is currently represented in Sweden, Norway, Finland and Denmark and is headquartered in Stockholm. For more information, visit www.ticketbiz.se.

About BCD Group
BCD Group is a market leader in the travel industry. The privately owned company was founded in 1975 by John Fentener van Vlissingen and consists of BCD Travel (global corporate travel management), Travix (online travel: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen and Vayama), Park 'N Fly (off-airport parking) and joint ventures Parkmobile International (mobile parking applications) and AERTrade International (consolidating and fulfillment). BCD Group employs over 12,500 people and operates in 110 countries with total sales of US$25.6 billion, including US$10 billion in partner sales. For more information, visit www.bcdgroup.com.