Betsafe

Betsson hakee Tanskan pelilisenssiä

Lehdistötiedote  •  2011-10-17 10:33 EEST

1.tammikuuta.2012 Tanskan hallitus tulee ottamaan käyttöön säännellyt pelimarkkinat lisenssijärjestelmän avulla. Tänään Betssonin pääjohtaja Magnus Silfverberg luovutti hakemuksen vedonlyönti- ja online-kasino lisensseille Tanskassa. Betssonin tavoitteena on olla ensimmäinen lisensoitu peliyhtiö Tanskassa ja hakemus  luovutettiin suoraan Tanskan peliviranomaisille Kööpenhaminassa.

Tämä on historiallinen hetki pelialalla. Näemme valtavasti potentiaalia Tanskan käyttämässä mallissa ja toivomme, että poliitikot ympäri Eurooppaa tulevat seuraamaan tätä tapausta todella tarkasta ja oppimaan Tanskalta kuinka vapautettujen pelimarkkinoiden tulisi toimia, sanoi Magnus Silfverberg.

20.syyskuuta Tanskan valtio ilmoitti, että he tulevat ottamaan käyttöön uuden lisenssijärjestelmän vapauttaakseen Tanskan pelimarkkinat. Asia on ollut esillä EU:ssa ja se on nyt hyväksytty.

Vuonna 2008 tanskalaiset käyttivät pelaamiseen 3,4 miljardia euroa. Lisensoituja yhtiöitä tullaan verottamaan 20 prosenttia, joten uusi järjestelmä tulee tuomaan paljon tuloja Tanskan valtiolle.

- Vuodesta 2012 voidaan puhua ”vuotena, jolloin se tapahtui”. Tanskan lisenssijärjestelmällä tehdään uutta historiaa ja kysymys kuuluukin, mikä maa tulee olemaan vuorossa seuraavaksi? On todella tärkeää, että paikalliset poliitikot muissa Euroopan maissa kuuntelevat markkinoita ja oppivat Tanskalta. Tanskan pelimarkkinoiden vapauttaminen on saanut pelialan hyväksynnän ja se tulee tarjoamaan vakautta ja samalla tilanne on helpommin hallittavissa kuin useissa muissa Euroopan maissa, sanoi Silfverberg.

Silfverberg myös uskoo, että pelimarkkinoiden dynamiikka tulee muuttumaan tämän liberalisoinnin avulla.

–Tämän vapautumisen myötä useita uusia markkinointi- ja yhteistyösopimus mahdollisuuksia tulee avautumaan. Esimerkki tästä on uusi sponsorisopimus Tanskan jalkapalloliigan pääsponsorina toimimisesta. Sopimus ei olisi ollut mahdollista ilman lisenssiä. Me odotamme aikaa uutena pääsponsorina Tanskan Super liigassa ja ensimmäisessä divisioonassa, joka tullaan kohta tuntemaan nimellä Betsafe-liiga, Silfverberg jatkaa.

Lisätietoa asiasta saat ottamalla yhteyttä:

Carl Dyrendahl, Betsson Group, +358-40-831 2675

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom