BIOTIE THERAPIES Oy

BIOTIE THERAPIES OYJ PÖRSSITIEDOTE 28.11.2011 klo 9.00

Lehdistötiedote   •   Marras 28, 2011 10:02 EET

Biotien velkavastuu Tekesille pienentynyt 2,2 miljoonaa euroa Tekes, teknologian ja innovaatioiden kehittämiskeskus, on Biotien hakemuksesta tehnyt päätöksen yhteensä 2,2 miljoonan euron pääomalainojen perimättäjättämisestä liittyen yhtiön vuonna 2006 lopetettuun biohepariinihankkeeseen. Yhtiö perusteli hakemustaan sillä, että tämän Tekes- rahoitusta saaneen hankkeen tutkimus- ja kehitystyö ei johtanut taloudellisesti kannattavaan liiketoimintaan. Perimättäjättämisen seurauksena yhtiön pitkäaikaiset rahoitusvelat vähenevät 2,2 miljoonaa euroa, ja vuoden 2011 tulokseen kirjataan rahoitustuottoja 2,2 miljoonaa euroa. Näihin lainoihin kertyneet korot jätetään myös perimättä, minkä seurauksena yhtiön muut pitkäaikaiset velat vähenevät 0,4 miljoonaa euroa, ja vuoden 2011 tulokseen kirjataan rahoitustuottoja 0,4 miljoonaa euroa. Yhtiön velat Tekesille olivat 31.12.2010 yhteensä 19,7 miljoonaa euroa pääomalainoja sekä 4,2 mijoonaa euroa tuotekehityslainoja. Turku, 28.11.2011 Biotie Therapies Oyj Timo Veromaa, toimitusjohtaja Lisätietoja antaa: Virve Nurmi, Biotie Therapies Oyj tel. +358 2 274 8900, sähköposti:virve.nurmi@biotie.com www.biotie.com Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki Oy Keskeiset tiedotusvälineet This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Biotie Therapies Oyj via Thomson Reuters ONE [HUG#1566926]